Fick vara lite galoppinstruktör...

Bowman

Trådstartare
...igår kväll... :-)

En liten fantastisk tjej på runt elva år som fick låna min sadel, träns och allt...

Vi började lite lätt med hur man håller tyglar och hur man står i jockeysits. Det fortsatte med några varv i paddocken på egen hand i trav. Sen avslutade hon det hela med att dra iväg med araben på gärdesvägen i full fart, vända och komma tillbaka lika fort!
Är bara att inse att nästa gång får jag se till att låna en egen häst så jag hinner med henne...
:angel:

Sv: Fick vara lite galoppinstruktör...

Då var det ju tur att hon fick stopp och kunde vända ;)

Annars får du göra som dottern då hon saknar ridsällskap. Killkompisen har en minimotorcykel. Fungerar jättebra på grusbanan!

Sv: Fick vara lite galoppinstruktör...

Mmm...
Den har tjejen är lite speciell. Hon har lite svårt att prata vilket gör att man lätt luras att tro att hon har andra problem med...

Men jag har följt henne på ridskolan i över ett år. Hade jag varit tveksam hade jag aldrig vågat låta henne rida galopp i korta läder på det viset...

Hennes mamma berättade för mig att hon lärde sig rida och galoppera själv i smyg när hon var sex. Hon fick egentligen inte gå i närheten av småponnysarna själv. En kväll kom hon springande till sin mamma och ville att hon skulle följa med till hästhagen och titta. Och det hon gjorde i hagen var att hon sprang fram och hoppade upp på ponnyn bakifrån, tog tag i mannen och galopperade runt i hagen barbacka!

Jag kan bara tänka mig hennes mammas min när hon gjorde det. Så jag var inte särskilt orolig om jag får säga det. Nu vill jag gärna hitta en bra ponny till henne som hon kan lära rida galopp på. Hon får inte den chans hon är värd på ridskolan. Ingen som har en bra ponny att låna ut till henne?
:laugh:

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 730
Senast: AbCdE
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 082
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 356
Senast: Emtherlia
·
Hästmänniskan Var nyss ute och red på min lille kille, solen skiner, hästen är jättepigg och det gröna gärdet som vi brukar galoppera på ligger...
2
Svar
35
· Visningar
4 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka