Jag ringde igår min läkare för att förnya Sobril, och gick idag för att hämta ut det. Jag var trött, stressad och förvirrad. Tjejen i kassan bara sa "var det det som kom igår du ska hämta?", och jag sa ja.
När hon kom tillbaka kände jag inte igen förpackningen, men jag brukar alltid be om att de byter till det billigare alternativet och det kommer ju hela tiden nya märken, så jag tänkte inte så mycket, betalade och gick hem.
Nu vid hemkomst ser jag att det inte är Sobril (Oxazepam) som blivit utskrivet utan Citodon (paracetamol/kodein) Eller rättare sagt Altermol, nytt märke vilket förklarar varför jag inte då såg att det var Citodon då jag haft det förut.
Vad gör jag nu? Vårdcentralen har ju stängt, och jag har ju redan hämtat receptet. Kan läkaren ha förväxlat patienter eller har det blivit fel i systemet?
När hon kom tillbaka kände jag inte igen förpackningen, men jag brukar alltid be om att de byter till det billigare alternativet och det kommer ju hela tiden nya märken, så jag tänkte inte så mycket, betalade och gick hem.
Nu vid hemkomst ser jag att det inte är Sobril (Oxazepam) som blivit utskrivet utan Citodon (paracetamol/kodein) Eller rättare sagt Altermol, nytt märke vilket förklarar varför jag inte då såg att det var Citodon då jag haft det förut.
Vad gör jag nu? Vårdcentralen har ju stängt, och jag har ju redan hämtat receptet. Kan läkaren ha förväxlat patienter eller har det blivit fel i systemet?