Fick ett mess

PopcornPlayer

Trådstartare
för två timmar sedan från en gammal barndomsvän som fick en dotter i början av september.

Mig veterligen var det ett "normalt" barn, frisk och kry.
Igår morse avled hon.

Vet inte vad som har hänt ännu, men nu längtar jag inte alls efter BF. Jag tror min lilla knott är tryggast inne i magen.

RIP

Sv: Fick ett mess

för två timmar sedan från en gammal barndomsvän som fick en dotter i början av september.

Igår morse avled hon.

Vet inte vad som har hänt ännu, men nu längtar jag inte alls efter BF. Jag tror min lilla knott är tryggast inne i magen.

RIP

Åh, vilken sorg !

Det kan ju varit PSD.

Krama din kompis när du får tillfälle

Usch vad hemskt.

Jag har dock börjat känna tvärtom. Jag vill ha ut skrutten nu för tänk om något händer med den där inne!

Åh vad hemskt :cry: Mina tankar går till din kompis och hennes familj! Man undrar ju vad som hänt...?

Jag tänkte precis som Sol tvärtom, att jag var rädd att det skulle hända något i magen, och att det var så skönt när hon kom ut :crazy:

Nääee...

Är så hemskt...

Så lite tid föräldrarna fick med sitt älskade barn...

Fruktansvärt.

Jag hade inte vela leva längre om mitt barn inte hade gjort det.

Så har jag också tänkt hela tiden.
Jag har haft två tidigare missfall o dessutom en oplanerad graviditet som gjorde att jag åt mediciner som är vanebildande för fostret de första 12 veckorna. Sen blev jag ju överkörd och opererad flera gånger (=nedsövd och pumpad med morfin).

Dock har ju allt sett ut som det ska, och det har inte varit några tveksamheter någonstans, men jag har ju ändå varit nojjig så in åt helvete hela graviditeten och har bara velat att hon ska komma ut och se frisk ut. Nu vill jag nog behålla henne därinne.

Så fruktansvärt. Man kan inte ens föreställa sig hur det kan vara.

Kom ihåg: Hon är inte "stark", hon kämpar för att överleva!!
Hon har 2 val: Kämpa och se stark ut för att överleva detta helvete eller lägga sig ner och dö.

Igår morse avled hon.

RIP

Vad fruktansvärt! Känner henne inte men mina tankar går till henne och hennes familj!

OT Hur länge bör en mamma oroa sig för PSD? Kan man säga att risken avtar/försvinner vid en viss ålder?

Guuuu va tragiskt :cry::cry:

Stötta henne och familjen så gott du/ni bara kan.

Massa tröstkramar.

Vad fruktansvärt! Känner henne inte men mina tankar går till henne och hennes familj!

OT Hur länge bör en mamma oroa sig för PSD? Kan man säga att risken avtar/försvinner vid en viss ålder?

Vad jag lyckats läsa mig till ökar risken för PSD mellan 0 månader - 3 månader, och är som störst vid 3 månader för att sedan avta för att vara mycket liten efter 6 månader. Men upp till 11 ån - ett år innan risken anses 'borta'. Sen finns det såklart fall där oförklarliga dödsfall skett senare också, men det är så extremt sällsynt att man nog kan släppa tanken där.

Jag måste säga att hon verkar stark so far :bow:. Jag hade nog hoppat i kanalen redan igår.

Troligen är hon i chockfas, och den kan pågå rätt länge.. Sen börjar man bearbeta, och då kommer det fram hur man verkligen känner. Så hemskt.. Måsate vara bland det värsta som kan hända..

Innan jag fick barn trodde jag att det värsta som kunde hända var att förlora sitt barn och att det vore bättre i så fall att aldrig ha haft något barn.

Men sedan jag blev med barn har jag kännt att det värsta hade varit att aldrig få vara gravid, föda ett barn och framförallt att aldrig ha fått uppleva min underbara lilla dotter.

Jag är jätterädd för att något ska hända henne, men gör det det så vet jag att jag kommer att överleva och att jag kommer att tycka att det var värt det

Kom ihåg: Hon är inte "stark", hon kämpar för att överleva!!
Hon har 2 val: Kämpa och se stark ut för att överleva detta helvete eller lägga sig ner och dö.

Jag håller med i vartenda ord, man är inte stark, man kämpar dag för dag, minut för minut för att inte gå under.
Man har som sagt 2 valmöjligheter, antingen biter man ihop & kämpar på, eller så avslutar man lidandet för sig själv.

Tro mig, jag vet vad jag talar om, tanken att avsluta det hela har varit enormt frestande många gånger. Och finns fortfarande.
Som tur är har jag saker värda att leva & kämpa för, annars hade jag inte suttit här idag.

Mina tankar finns hos TS vän, det är fruktansvärt & orättvist. Himlen har fått ännu en liten vacker ängel.
Min Jonathan har fått ännu en lekkamrat.

*tänder ett ljus*

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 638
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 347
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Natten till igår fick min älskade BC-tik Nell en hjärnblödning. De neurologiska skadorna var alltför allvarliga för att det skulle vara...
Svar
18
· Visningar
1 092
Senast: Killaloe
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar