Fick ett mail från en kattungeköpare *bilder*

Sassy

Trådstartare
Lille Ancho...
Ancho0304019.jpg

Är nu en maffig hane (bilden är tagen i somras, 6 mån gammal, så tänk vilken gigant han lär vara nu)
Ancho_ljustero_fjader.jpg

Och lilla Cascabel:
Casca0304010.jpg

Är en riktigt vacker tjej.
cadcabel_glass_ljustero.jpg

Mmm, matte skämmer bort mig

Tillsammans:
PICT0001.jpg

Härligt när kattungeköparna hör av sig... :-D

Sv: Fick ett mail från en kattungeköpare *bilder*

Gud vad mysigt vill oxå ha en ny kissemiss. Har ju bara två :angel:

Kan tänka mig att det är väldigt kul att få bilder på katterna efter man har sålt dom :)

Det är så härligt när kattungeköpare hör av sig, vi hade hand om 6 kattungar åt katthemmet som nu har nya hem. Vi har fått uppdateringar om en av dem än så länge(+mamman), var jättekul att höra om hans framsteg, :love:

Vad fina dom har blivit :d

Det är nästan det som är det roligaste med att vara uppfödare...

Eftersom det är så pass länge sedan jag hade någon Vankull, så är det nu den familj som köpte Ebbas pojkar som hör av sej.
Och ännu roligare är det ju att det brukar gå jättebra för dom, speciellt för den svarta "Arne"

377800.jpg

Jisses vilka vackra kissar! :love:

Det är jättekul att jag hittade så bra köpare till första kullen. En leverade jag själv, hon bor som en prinsessa med en 4-årig kusin (hankastrat).

Två såldes till utställning/avel och dem har det gått bra för, Piri har tagit 3 eller 4 BIS och Habanero 2. Båda två är hos familjer med många katter, och de rapporterar ofta (+ att de hör av sig om de ska ställa i närheten så jag kan komma och titta).
Habanero bor hos dem uppfödaren jag har mest samarbete med, och de älskar honom över allt annat trots att han är urvuxen som en kalv och inte tänker bli könsmogen än. Han är deras "jättebaby" som de säger, väger närmare 5 kg men beter sig som en 3-månaders... Han har ett utstälningstemperament utan dess like, spinner, leke och fjäskar för domaren vad som än händer (till skillnad från han lilla orm till mamma).

Ancho och Cascabel bor ju i Stockholm, så jag har ingen mer kontakt med dem än att deras matte skickar massa bilder, men de ser ju onekligen ut att må hur bra som helst!

Jag fick min första kull Vanar -90, och det är fortfarande en av kattungeköparna som hör av sej ibland :idea:

Jaa, t.o.m. den enda exporten, till Sidney australien, får jag information om ibland när det varit svenska dommare som dömt där. Eller rättare sagt, numera är det hennes avkommor som brukar vinna :D

Tycker det är nästan roligare när det går bra för mina uppfödningar :banana:

Visst är det kul när det går bra för uppfödningarna, där är man ju verkligen "skyldig" till en snygg katt :)

I små raser får man ju väldigt bra kontakt, jag får mail från gamla uppfödare i usa som "bara ville berätta" det ena eller det andra om han farmor eller hans barnbarn eller liknande.

Tyvärr fick jag höra från en av ungarnas köpare (den första) att de tänker omplacera henne nu, för de klarar inte av att ha två katter och spädbarn :( Konstigt, eftersom de ska behålla den ena katten, och honom tycker jag synd om som blir ensam igen. Jag har tagit på mig att leta ny ägare, så att jag vet var hon hamnar och kan fortsätta hålla kontakten där. Det är redan en tjej som har hört av sig och jag hoppas de tar henne. Då får hon en lika gammal abyfröken som lekkompis och full rulle...

030.jpg

Jag har omplacerat en av mina som då var 6 år...

Men det gick bra...

Vilka vackra "ungar"! :love:
Du måste vara mycket stolt! ;) :D

Synd med omplaceringen, hoppas att du kan hitta ett riktigt bra nytt hem åt henne. Att inte orka med _två_ katter till skillnad från en tycker jag låter som en ursäkt, men det har ju inte jag med att göra! :p

En omplacering är jag inte rädd för, Hanoo är ju omplacerad till mig :)
Bekymret är att jag inte verkar få någon möjlighet att påverka var katten ska hamna, och jag är väldigt rädd att ägaren inte ska se det som så viktigt. Hon är väldigt mån om att få ut ungefär vad hon själv betalade för katten, och jag vet inte hur stor vikt hon lägger vid att unga fröken ska få ett hem med kattsällskap av passande temperament och en husse och matte som orkar med en hyperaktiv och översocial katt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 974
Senast: Zpunk
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 798
Senast: Görel
·
Övr. Katt Nå jag vill höra, hur fick ni de katter ni har idag? Solskenshistorier eller var ni hos en uppfödare och valde den sötaste kissungen...
2
Svar
21
· Visningar
3 002
Senast: Sinfonie
·
Katthälsa Vi har en katttjej på ca 6 månader som senaste månaden har fått stora problem med ätandet. Det började när hon började löpa, hon vill...
Svar
9
· Visningar
1 782
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • 🎄Jul 2024🎄

Hund, Katt, Andra Djur