Hur fick ni er katt?

Sv: Hur fick ni er katt?

Loke damp ner en dag i min inbox på jobbet med rubriken "är det någon som vill ha mig?" Kunde inte motstå hans blå ögon och var bara tvungen att åka och titta på honom hos en familj i Bromma. Han var den siste i en syskonskara av 5 och den enda som inte var "tingad". Han var lika söt i verkligheten som på kortet så 8 veckor senare åkte jag tillbaka å hämtade hem honom "på riktigt".

lokeforsta.jpg

Loke 7år senare

2007-06-03076.jpg

Efter en månad upptäckte jag att Loke mådde så dåligt av att vara ensam så han behövde en kompis när jag jobbade. Surfade runt lite grann och på KKS hemsida hittade jag Lemon (Julius), en vecka senare fick jag hämta honom på Sthlm central

lemon02.jpg

Lemon 7 år senare
SofiesMhippa035.jpg

Sv: Hur fick ni er katt?

När jag bodde med en kompis så bestämde vi oss för att vi skulle ha husdjur, två katter, eftersom hennes farmors ena katt ändå väntade ungar.
Det slutade med att vi kom hem med två små kissebäbisar.
Vi såg dom mest som gemensamma till en början.
Men den ena katten fäste sig vid min kompis, och blev hennes, medan den andra fäste sig vid mig och fick följa med mig när jag flyttade.

Kortfattat, så var det jag fick min Spurs :love:
DSCN0025.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 720
Senast: Otherside
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 271
Senast: WildHorse
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 950
Senast: Sparksfly
·
T
Övr. Katt Hej Ber om ursäkt då detta säkert blir lite långt men ska försöka hålla det kortfattat.. Jag skaffade min katt för ungefär 6 år sedan...
Svar
2
· Visningar
1 744
Senast: Tass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka