om den är dyrare än bas vet jag inte, det beror säkert på vart i landet du bor?

och hur mycket fibergi du ger, det kan bara din höanalys svara på.
 
Fick en annan synvinkel på fodret oxå: Mina hästar ska stå på spån till vintern och då är det ju positivt att Fibergi innehåller vetehalm! Bra för magen! :D
 
Hej!

Jag personligen älskar fibergi lika mycket som mina hästar! Det är ett otroligt bra foder, men man måste först och främst göra en grovfodersanalys och sedan räkna ut hur mycket fibergi/vilken sorts fibergi du ska ge och sedan ifall det behövs något tillskottsfoder.
Lycka till!

MVH Rose :)
 
Av princip vägrar jag betala hutlösa pengar för hackad halm med melass, må vara aldrig så flådigt namn och fina säckar... (jo, det innehåller annat också, men det kan man köpa ändå och tillsätta halm och melass)
 
Flådigt namn? :D

Jag förstår vad du menar, men om man nu vill göra det enkelt för sig och kanske inte är foderexpert och är bra på att blanda ihop foder själv, så tycker jag att Fibergi(och andra fullfoder) verkar vara ett bra alternativ!
 
Jag personligen älskar fibergi lika mycket som mina hästar!

:D Lever du själv på Fibergi oxå, eller? :)

Jag ska givetvis göra en analys på höet innan jag börjar räkna på kraftfoder! :D
 
jag har det (Bas) till min häst och det är jättebra, han tycker om det, är fin i päls och hull och verkar inte ha några brister.
han får betfor och hö till.
jättebra, många gånger bättre än pelleterat foder.
mkt naturligare för hästen att äta färskare stråfoder än små hopryckta torkade pellets :).

försej är det inte jag som betalar, men tycker inte det blir så dyrt, min häst äter ca 1-2 liter om dan, och om man jämför att vi måste köpa nya säckar Elitmix så ofta till våra starthästar (ca 2-3 säckar/vecka) så är min hästs fibergi billig ;)-.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 102
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 585
Senast: Lhas
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 483
Senast: Stereo
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 841
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp