Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Problemet för dig är att du inte får någon annan att gräva ner fiber om IP-only redan har tecknat upp byn, så du har nog bara valet att gå med eller inte. Det som är med IP only är att de i teorin bara har två år på sig att fixa fibern innan deras kontrakt går ut, sen kan det självklart dra ut på tiden, men de får inte betalt innan arbetet är gjort vilket jag tyckte kändes bra.Känns som att jag spammar Hem&Hobby men det är lite mycket nu. Vi har just köpt hus och IP only ska gräva in fiber i byn (om de får tillräckligt många beställningar). Saken är den att vi fått höra att det varit en del krångel med dem, att det tagit mycket längre tid än vad som sagts, att de varit sena till möten etc. Jag tänker att det ju inte är så superkul att ha att göra med ett krångligt företag, men å andra sidan så kanske det inte är så mycket till val än att anlita dem att gräva in fiber? Det är en liten by vi bor i så kanske dröjer det ett bra tag innan man får en ny chans? 19 900 kr vill de ha. Normalt pris?
Jag kan absolut ingenting om detta så jag vill gärna höra era erfarenheter och tankar. För lite extra stress så måste man lämna in beställningen inom bara ett par veckor...
Här gick det på 18000kr o det var tre år tror jag från fiberföreningen började. Fibern grävd i årskiftet här och vi grävt ner slangen på tomten. Fibern blåst i våras men de vet inte när de ska koppla in den. Men det är fungerande sen två år på några ställen i fiberföreningen. På nått mysko vis är det där de i styrelsen råkat bo...
Hade vi vetat det vi vet i dag hade vi inte pyntat 18000kr för fiber. Vi klarar oss jätte bra med mobil telefoni och mobilt internet. Tv har vi fria kanalerna.
Men är nog bra om vi ska byta bodnde nån gång.
Men laddar man hem filmer, surfar masdor mm så är det säker bra.
Rätt beslut!Tack för alla svar, Buke är ju helt fantastiskt. Vet inte om jag blivit så mycket klokare i om vi ska beställa fiber från dem eller inte dock, haha! Men i och med det som Snurrfian skriver om att IP only (ev) tecknar upp byn så är det antingen det eller att behålla mobila bredbandet som vi har, så är det antagligen bättre i längden att hoppa på tåget nu och hoppas på det bästa... Vi får fundera lite till, sen är det väl bara att bestämma sig. Kan väl inte bli totalkatastrof hur vi än gör. Återigen, tack!
Jag har tecknat avtal med IP. Igår kom besked att de fått ihop tillräckligt många för att det ska bli av. Jag vet dock att de har grävstopp från kommunen då de inte återställt efter tidigare grävningar.Tack för alla svar, Buke är ju helt fantastiskt. Vet inte om jag blivit så mycket klokare i om vi ska beställa fiber från dem eller inte dock, haha! Men i och med det som Snurrfian skriver om att IP only (ev) tecknar upp byn så är det antingen det eller att behålla mobila bredbandet som vi har, så är det antagligen bättre i längden att hoppa på tåget nu och hoppas på det bästa... Vi får fundera lite till, sen är det väl bara att bestämma sig. Kan väl inte bli totalkatastrof hur vi än gör. Återigen, tack!
De menade nog "en höst" nån gångJag tecknade med dem i våras, blev då lovad att det skulle börja grävas "i höst". Sen har vi inte hört ett ljud, trots att jag är markägare som de ska förhandla med för att kunna gräva...
De menade nog "en höst" nån gång
Nu ligger de lite pyrt till hos skatteverket också , upptaxeras med 109 miljoner
Säger detsamma!Säg inte så, jag vill ha min fiber NUUUUUU
HoppsanNu ligger de lite pyrt till hos skatteverket också , upptaxeras med 109 miljoner
Vilken tur att vi redan fått vår fiber här....Nu ligger de lite pyrt till hos skatteverket också , upptaxeras med 109 miljoner
Exakt, samt att kabeldikena "ser ut som om en oxe skulle gått och pissat" (jättegammalt ordspråk för nåt som är långt ifrån rakt). Dom entreprenörer som är inblandade vet inte vad den andra gör och grävarlagen har ingen inbördes kommunikation alls.Min enda erfarenhet av IP only är att deras fiber ligger extremt grunt och lätt grävs av.