Fett med ben?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare anja23
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 038
A

anja23

Är det någon som vet om tuggben innehåller mycket fett?

Jag brukar ge hunden ett vitt hudben (stort) varannan dag ungefär. Nu har jag märkt att hon blivit lite rundare.

Eftersom hon bara är 6 mån äter hon juniorfoder än, som är ganska fett. Hon får några levergodisar om dagen, och så dessa tuggben.

Kan det vara tuggbenen som är fettfällan, eller bör jag dra ned en aning på maten?
(hon får redan nu mindre än vad som rekommenderas på påsen)

Sv: Fett med ben?

Prova att ge henne ben som hon inte äter upp lika fort och kolla om det gör någon skillnad.

Jag vet inga ben hon inte kan äta upp inom en timma. :confused:
Förut kunde hon tugga på de grå/bruna ringarna rätt länge, men nu går de åt på nolltid.

Har inte testat att ge henne märgben än eftersom hon är känslig i magen och jag har hört att de kan irritera magen.

Ah, okay, jag tänkte mest på märgben. Jag har börjat ge det till min hund då och då. Hon får inte tugga så väldigt länge på dem och jag har inte märkt av att hon har ovanligt känslig mage, men märgbenen klarar hon i vilket fall som helst fint och de räcker galet länge.
Är det en stor hund du har?

Jag ger min hund färska frysta märgben som jag köper på t ex ica maxi eller coop forum. I början var jag försiktig och tinade upp dom och skrapade ur en del märg men nu senaste gången orkade jag inte och han vart inte dålig i magen.
Det senaste benet tuggar/slickar han på fortfarande, 1,5 månad sedan jag gav honom det.
Gillar inte att ge de där hudbenen efter att behövt stoppa handen i halsen och ta upp bitar som fastnat alltför många gånger.

Prova ett sådant, billigt och räcker länge. Tror den han har nu kostade 11 kr eller ngt sådant.
Låt det tina upp och gröp ur märgen så det bara finns lite längst in som hon når.

Hon är större i maten än i kroppen :devil:
Hon är golden

Vi har både ica maxi och coop forum här men jag har inte sett några ben.

Brukar de finnas i charken eller måste man fråga personalen?

Jag har fått fråga personalen och då fått billigt. Senast köpte jag 3 lagom stora märgben för 15 spänn eller något sådant.

När jag har hittat så har de legat i frysdiskar i närheten av charken. Fråga personalen så har dom säkert de någonstans.

Då ska jag ta en promenad till maxi någon dag och hålla tummarna att det finns där! :D

Verkar smart att tina dem och skrapa ut en del märg.

Liknande trådar

Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 459
Senast: ii-ssa
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 922
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 725
Senast: giovanna
·
Övr. Hund Vi har nyligen fått hem en valp och sedan innan har vi en äldre hund som är lite väl snäll när de gäller andra hundar. Valpen är vaktig...
Svar
1
· Visningar
770

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka