Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det beror ju på vad det ska vara för karens. Den ska inte få användas till livsmedel om det är det du menar, men jag tror att det har att göra med vilka mängder hästen får. Jag vet flera hästar som gått till livsmedel efter en lång tid efter det att de fått fenylbutazon. Det är 14 dygn karens för tävling efter att hästen fått fenylbutazon.
Nej, är det livstids karens på ett preparat så är det livstids karens, det har inte med dosen att göra utan ämnet får inte ges till livsmedelsproducerande djur alls. Sedan finns det ju alltid folk som bryter mot regler och lagar ändå.
Möjligt att de gjort men att slakteriet har egna räkningsmetoder alltså att det ska ha gått ett antal år för att få användas till livsmedel? Eller är de slarviga och inte läser passets info....
Idag när jag hämtade ut fenylbutazonen på apoteket reagerade apotekaren på att det stod ett halvårs karens.
Hon sa att det var livstids karens på det.
Och ändrade det på förpackningen.
Hästhantering Ja smart! Nu tog jag bara en liten kasse av mitt ganska långstråiga silage. Men det är klart man kan preppa det om man tänker lite längre.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.