Femcap, erfarenhet?

Haflinger89

Trådstartare
Ni som använder/har använt femcap som preventivmedel vad har ni för erfarenheter av det?

Efter att jag nu slutat amma andra barnet och fått tillbaka min menstruationscykel så funderar vi nu på lämpligt preventivmedel. Jag har aldrig använt hormonbaserase preventivmedel, då jag är lite skeptisk till huruvida det är "hälsosamt". Kopparspiral känns också lite olustigt då min mamma fick problem med det.

Jag och sambon har varit ihop sedan - 08. Vi har kört på kondom men med åren har vi blivit lite mindre noggranna, en graviditet var inte ovälkommen 😊 Båda våra barn, född - 15 respektive - 19, har dock varit helt planerade och jag har blivit gravid direkt båda gångerna. Nu är vi nöjd med barn, även om man aldrig ska säga aldrig.
 
Jag använde det ett tag förut men jag tyckte den var riktigt krånglig att få på plats, mina fingrar räckte helt enkelt inte till för att justera så den satt bra. Kom den väl på plats funkade den super, kändes varken för mig eller honom och fungerade felfritt. det var bara det där med att få in den. Ut gick bra eftersom den har en ring i botten som är lätt att dra i.
 
Jag använde det ett tag förut men jag tyckte den var riktigt krånglig att få på plats, mina fingrar räckte helt enkelt inte till för att justera så den satt bra. Kom den väl på plats funkade den super, kändes varken för mig eller honom och fungerade felfritt. det var bara det där med att få in den. Ut gick bra eftersom den har en ring i botten som är lätt att dra i.

Ja, det gäller nog att få till rätt teknik för att få den på plats.
 
Satt inte kvar på mig, tror tom jag fick hjälp av än bm för att kolla att det var rätt strl o så. Gav det många chanser och är van vid menskopp annars men fick den inte att sitta bra som sagt.
 
På mig har det fungerat bra att få in den, svårare var att få ut den igen. Men med övning hade det säkert gett med sig.
 
Ni som använder/har använt femcap som preventivmedel vad har ni för erfarenheter av det?

Efter att jag nu slutat amma andra barnet och fått tillbaka min menstruationscykel så funderar vi nu på lämpligt preventivmedel. Jag har aldrig använt hormonbaserase preventivmedel, då jag är lite skeptisk till huruvida det är "hälsosamt". Kopparspiral känns också lite olustigt då min mamma fick problem med det.

Jag och sambon har varit ihop sedan - 08. Vi har kört på kondom men med åren har vi blivit lite mindre noggranna, en graviditet var inte ovälkommen 😊 Båda våra barn, född - 15 respektive - 19, har dock varit helt planerade och jag har blivit gravid direkt båda gångerna. Nu är vi nöjd med barn, även om man aldrig ska säga aldrig.

Jag har haft krångel med femcap - men jag var ingen envis användare som tränade en massa heller utan testade mest efter förslag från vänner.

När den väl satt där den skulle var det bra dock, det var mer att få dit den och sen få ut den som var krångligt.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 734
Senast: Snö
·
Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 270
Gravid - 1år Finns det några här inne som har erfarenhet av Cerazette? Jag har ätit Cerazette i ett år, och det fungerar inte för mig. Skumma...
Svar
7
· Visningar
2 793
Senast: klockmalva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp