Felräkning i programmet

Anna-panna

Trådstartare
Hello!
Har det någon gång hänt att ditt dressyrprogram har blivit felräknat? Har det då varit mkt skillnad på poängen?

Det har aldrig hänt mej(tur de...) men jag kollar alltid programmet så fort jag har fått det.
/anna

Sv: Felräkning i programmet

joo, det har hänt några gånger....som mest var det 6 poäng som fattades, men jag hade kommit precis utanför placering iallafall.

Brukar alltid försöka att komma ihåg att kollräkna protokollen, men jag har alltid, på något konstigt sätt, lyckats glömma det när det har blivit felräknat..:p

tänker alltid att jag ska ränka poängen men det blir aldrig av...
2 ggr har jag kommit hem och upptäckt att det har fattats poäng (oftast verkar det vara att en bedömningsgrupp har "försvunnit" i hopräkningen, en gång var rutan bara tom så antingen domaren lr sekreteraren har missat bedömningsgruppen)

senaste tävlingen hade dom däremot gett mig för många poäng. Hade gångat poängen på vägarna med 3 ist för 2...det upptäckte dom och bad mej komma till sekretariatet så dom kunde rätta till det. hade aldrig tänkt på det själv...

Jag missade 14 p. en gång :mad: och då en 3:e plats i stället för 7:e.
Efter den gången kontrollräknar jag alltid flera gånger.

Ja, en gång glömde de multiplicera sitsen med tre (blev bara två). Men detta var bara på ett KM o hästen var 4 år o det hade ändå inte varit tal om plac. Om jag minns rätt hade jag nog hamnat ett snäpp högre i resultatlistan..

Har hänt mej själv när jag tävlat,
Men då jag ofta sitter i sekretariatet på våra egna tävlingar, (där det hänt att vi räknat fel *ups*:o ) så dubbelkollar jag med en gång.
När vi har tävling så får ryttaren med "uträkningsremsan" så dom kan dubbelkolla själva. Är så lätt att missa nån siffra.

Har hänt mig ett antal gånger, åt båda hållen men bara åt + hållet en gång. Då var det 3 domare och dom hade tagit en domares poäng två gånger (den jag hade mest för) så jag gick upp i ledning i en nationell tävling, tyckte det var lite konstigt då mina procent på pappret inte stämde överens med datorn med reslutat, när jag såg det så gick jag till sekretariatet och sa till, gissa vad dom blev förvånade. Tror jag kom bland dom sist placerade i den klassen...
Sen har det hänt några gånger på mindre tävlingar med... kontroll räknar alltid nu!!

Det har hänt mig också, sist jag tävlade räknade dom fel på 60 (!) poäng. Först blev jag chockad hur jag kunde fått så lite med tanke på hur bra det hade kännts men sen började jag kolla igenom programmet och såg att det inte stämde.

En gång så var det e tjej som fick 188 p och jag fick 183, då fattade jag direkt att det var fel :) Så jag bad att få kolla på hennes protokoll och sa att dom hade räknat fel.... Hon skulle ha 166p!!!!!!!!!!!!!!! Vilken skillnad...!!! Så då fick jag min första plats..

Det har hänt mig två gånger, en gång fick jag 7 poäng för lite. De hade inte räknat koffecienten på en bedömninggrupp längst ner. Men det fixades lätt och jag fick mina poäng. En annan gång räknade de felridningen två gånger, det fixades också lätt.

Kontrollräknar alltid. :idea:

Har hänt två/tre ggr. Kontrollräknar alltid!

Har aldrig hänt mig, men en klubbkompis. Felräkningen gjorde att hon placerades som 1:a, det var hennes första placering i dressyr. Efter prisutdelningen upptäcktes missen när en annan klubbkompis (som kom 2:a i samma klass) kollade hennes protokoll. Hon hamnade istället först utanför placering och fick lämna tillbaka sina priser, stackarn, och klubbkompisen som anmälde det felräknade protokollet fick överta den blå-gula rosetten...

som "arrangörs representant" då..

Ja det händer att man räknar fel ibland.
Det kan bero på ett antal olika orsaker och jag går inte in närmare på det.

Men i vår klubb (har vi räknat jäkligt fel ibland) men försöker att alltid räkna resultaten 2 gånger på maskin med remsa, och vi nitar alltid fast en räkneremsa på protokollet.

vet itne hur andra klubbar brukar göra

Har aldrig hänt mig men försöker ändå att kontrollräkna när jag kommer ihåg.
Speciellt om det är tajt mellan placeringar och några poäng kan skilja flera placeringar. Skulle jag ligga långt ner känns det inte som om det skulle spela någon roll. Är det väldigt felräknat lär man märka att det är något som inte stämmer.

På vår knockout-dressyr fick en av tjejerna i vårt lag inga poäng alls på hela galopp-momenten. Det upptäcktes inte förren hon kom hem och jämförde med gamla program. Dock tror jag inte det hade gjort någon skillnad på resultaten varken för laget eller henne. möjligtvis hade hon hamnat en plac högre. men det var inte individuella placeringar i den klassen endå.

Liknande trådar

Katthälsa Min snart 12-åriga siames fick sin första Solensiaspruta igår, för att han ogärna hoppar upp i säng, soffa och på stolar. Han har inte...
Svar
3
· Visningar
496
Senast: sthu
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 354
Senast: Sesca
·
Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 867
Senast: sorbifolia
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Uppdateringstråd 30