S
Skrållis
Re: \"Felaktiga\" valpar som avlivas?
Till alla pris är väll lite drastiskt ? Man har väll som djurägare ett ansvar om man är uppfödare eller ej?
Jag tycker det är fel att hålla djur bara för att tjäna pengar på dom
Jag har mina mest som sällskpasdjur men jag tävlar mina hästar och ställer ut hunden (ja det finns blandis utställningar). Detta gör jag för att vi har kul ihop när vi gör det.
Men att bara ha hund för att ställa ut och tävla med är inte min grej. Alla är vi olika, det respekterar.
Tänker inte säga det fler gånger detta är den sista...
Jag tycker det är fel att ha djur bara för att tjäna pengar på dom. Och jag tycker det är fel att avliva frisk djur.
Det skulle nog inte vara så många som ville föda upp djur överhuvudtaget om man måste garantera att till alla pris behålla dem i livet. ALternativt ta ansvar för att behålla alla avkommor som inte kan bli sålda pga defekter, "fel" enligt rasmallen eller annat.
Till alla pris är väll lite drastiskt ? Man har väll som djurägare ett ansvar om man är uppfödare eller ej?
Jag tycker det är fel att hålla djur bara för att tjäna pengar på dom
Jag skulle också ta bort min djur om dom var knackiga och led. Något annat har jag inte sagt.Det är ju härligt att det finns folk som till varje pris vill hålla alla djur vid liv. För min del har jag djur av egen egoism. Om min häst blir så knackig att den inte tål ridning så tar jag hellre bort den.
Om jag köper en raskatt vill jag ha en som KAN ställas ut enligt de normer som gäller. När jag har mina djur försöker jag ge dem allra bästa möjliga omvårdnad och villkor, men jag har ändå VALT att ha dem i fångenskap och har dem för att det GER mig något att ha dem. Alla har inte hundar bara som sällskap. Vissa vill ställa ut, tävla o annat. Och då måste man ha en "korrekt" hund enligt rasstandard.
Jag har mina mest som sällskpasdjur men jag tävlar mina hästar och ställer ut hunden (ja det finns blandis utställningar). Detta gör jag för att vi har kul ihop när vi gör det.
Men att bara ha hund för att ställa ut och tävla med är inte min grej. Alla är vi olika, det respekterar.
Tänker inte säga det fler gånger detta är den sista...
Jag tycker det är fel att ha djur bara för att tjäna pengar på dom. Och jag tycker det är fel att avliva frisk djur.