Felaktig nedtagning av galopperande häst

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Daveeka
  • Startdatum Startdatum
D

Daveeka

Ja, av nån anledning stötte jag på detta begrepp, och som o-insatt blev resultatet ett stoooort frågetecken. Min travinsatta vän ligger förmodligen och sover nu, så eftersom jag inte orkar vänta till morgonen frågar jag här. :idea:

Vad innebär "felaktig nedtagning av galopperande häst"? Typ att man stör de andra när man bryter av?

Sv: Felaktig nedtagning av galopperande häst

Ja, någon blev störd.

Kusken missade något av momenten:
1. Se upp (så du inte stör någon)
2. Ta ut
3. Ta upp

Så om man sitter fast så får man helt enkelt låta hästen fortsätta galoppera för att inte störa någon?

Ursäkta dumma frågor, ridhästmänniska som sagt. :D

Ja, då får man galoppera med till det öppnar sig. Ofta hjälps man åt lite för att få ut en galopperande häst.

Jaha!:idea: Nu klarnade det lite här inne. :D Tack för hjälpen!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 726
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var det dags för terminens sista ridlektion på ridskolan för mig, och den sista lektionen med fast plats i min ridgrupp. När jag kom...
Svar
0
· Visningar
685
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 373
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka