Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan symbolisera dagen både på jobbet och fritiden! :) fick världens huvudvärk, ögat rinner för tredje veckan. Läste på om mitt föredrag idag, hela förmiddagen, men var nog mest nervös över att få frågor om varför vi inte kommit längre. Och hur svarar jag att två personer som redan jobbar heltid ska försöka hinna med en överambitiös plan ovanpå detta. Utan att verka gnällig. :confused: men det gick bra, frågan kom inte och jag tog inte upp den utan nöjde mig med att säga att resten tar minst ett år till. Jag har fått ut annonser om nyanställning för att få hjälp till hösten, så läget har förbättrats. Men jag var jävligt nära kollaps i höstas och var på sjukhuset, så visst får jag jobba på nej sägandet och mitt samvete hela tiden. Att älska sitt jobb har också ett pris. På detta märker jag att en anställd fuskar med tiden. Lite varje vecka, systematiskt kanske, verkar så. Helt otroligt korkat. Jag tror ofta på att alla vill gott och i den åldern tycker jag man vet hur det går till på jobbet. Jag har varit med om besvärliga personer innan, stölder, tider, ringer för ofantliga pengar på jobbmobilen osv. Så egentligen vet jag att alla inte är vad de utger sig att vara. Men nu blev jag besviken, igen. Varför vill man inte sköta sig och varför tror man att det inte märks? Ibland undrar jag om det är jag som har för stora krav, ser andra genom fingrarna? Förstör jag tilliten om jag tar upp det och motivationen hos den andre då? Salnar någon att bolla med ibland. :arghh:

Uteritt med laura och zingo. Skulle ta galopp rundan och var övertygade om att vi var rätt men vägen svängde på fel håll hela tiden, sedan efter någon kilometer var vi tillbaka där vi startade, utan att förstå hur. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 264
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 536
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 428
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 263
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar