Fel ort i hästpasset

Kiwifrukt

Trådstartare
Jag köpte en häst för lite drygt två månader sen. Hon är två år gammal, och har aldrig haft något hästpass förut. Givetvis gjordes det ett pass åt henne nu när jag köpte henne och det har precis kommit. Problemet är att det står fel i passet. Min bostadsadress och postnumret stämmer, men postorten är fel. Antingen är det säljaren som har skrivit fel, eftersom det är hon som skickade in alla papper och då råkade skriva sin egen ort som ortsadress (grannbyn), eller så skrev veterinären fel och skrev orten där hästen står. Måste man skicka in passet igen och begära rätt ort?

Sv: Fel ort i hästpasset

Passet är ett medacinsk juornal för hästen, ingen äger bevis som är seperat.
Det är viktig att det passet tillhör den häst.

Sv: Fel ort i hästpasset

Kolla med avelsföreningen hur de vill ha det.

Själv har jag en adress i min ena hästs pass som jag bodde på ett kort tag för snart tio år sen.

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
27 949
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Jag förstår inte hur universum har gått sönder så totalt, att inget i mitt liv kan funka. Vad gör jag för fel? Varje gång jag ska resa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 539
Senast: Elo
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 731
Senast: Korven
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 823

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat