Fel diagnos av veterinär.

sannaaah

Trådstartare
När en veterinär har ställt fel diagnos på en häst och hästen ev har fått värre problem efter detta, kan man göra något åt det?

Hästen har inte blivit felbehandlad utan enbart fått fel diagnos ställd och sedan fått rätt diagnos av annan veterinär.
Hur ställer sig försäkringsbolagen till sånna saker?

Sv: Fel diagnos av veterinär.

vet inte hur det är rent juridisk men du kan anmäla veterinären och så kan han bli prickad.

Försäkringsbolagen brukar inte bry sig.
Om du har möjlighet att få rättelse gentemot veterinären beror på om vet kan anses ha slarvat med undersökningen el dyl.
Det finn ingeet krav att alltid ställa rått diagnos

Nej det är klart men h*n var så slarvig med hästen tyckte jag. Klämde förvisso på den men sa att han inte behövde se den röra sig. Vet inte men jag tyckte det kändes lite slappt gjort.

Föresten, blir veterinärer uppdaterade om nya sjukdommar och åkommor? Eller är det upp till de själva att "hänga med" i vad som händer?

KL

feldiagnos hör till läkevården. det är sånt som kan hända.

försummelse är en annan sak. sådan måste du påvisa isåfall, dvs motivera rejält.

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
722
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 181
Senast: Kilauea
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 599
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 617

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka