Haukur

Trådstartare
Vet inte om detta varit uppe förut men kör iaf:angel::
Ni som är insatta, är detta fejk?
"Svimmande getter"
Tycker d verkar helsjukt å är d på riktigt, varför i hela friden avlar man på sånt här. "Djuren lider inte" säger dom men dom blir juh uppenbart så stressade så kroppen slutar fungera:crazy:
Tycker hur som inte d va ett dugg kul utan tycker bara synd om getterna:(

Sv: Fejk?

Min dator krånglar *suck* och jag kunde inte se filmen :cry:
Är det någon som kan förklara vad det handlar om?
Svimmar?? Är det nåt liknande narkolepsi kanske? :confused:

Det är inte ett dugg fejk, och det är inget fel på det sättet att dom blir så stressade att deras kroppar slutar fungera, det är bara en speciell egenskap dom har, typ som att islandshästar töltar och går i flygande pass osv, helt enkelt bara en speciell egenskap, och jag tror inte att getterna lider av det, isåfall skulle dom ju ha ont både här och där eftersom dom faller omkull så mycket.

Tingla: Det är helt enkelt musklerna som stelnar till i benen när dom blir rädda vilket gör att dom trillar på sidan och ser "döda" ut, fast det tar bara ett par sekunder så är dom normala igen och det märks inget.

Är egenskapen framavlad? Är det en sällsynt mutation eller en egen "ras" finns d i d vilda?

Tycker d verkar helsjukt, å fruktansvärt opraktiskt, tänk så blir dom rädda för ett rovdjur å bara faller ihop -enkelt käk den dan lixom:crazy:

Skulle tro att det är något som är framavlat, om dom skulle hålla på sådär i det vilda skulle det snart inte vara några kvar eftersom det blir enkelt rovdjurskäk när dom faller sådär, så det är nog något framavlat. Det är helt enkelt en speciell gen som gör att när dom blir stressade, upphetsade och uppspelta så stelnar musklerna till och dom faller, men dom vuxna getterna har lärt sig att hålla balansen och hoppar stelbent på alla fyra istället för att falla. Denna reaktion kan till och med utlösas av att dom blir uppspelta när man fodrar dom, så igentligen har det inte bara med skräck att göra.

Matilda_o_Bonita skrev:
Skulle tro att det är något som är framavlat.
Usch va sjukt! Va 17 avlar man på sånt för:( Tycker bara synd om getterna, jag menar även om dom inte lider av d rent psykiskt måste d juh vara fruktansvärt att ligga där vid medvetande å inte kunnar röra sej:crazy:

Vill man se sjuka saker så ska man titta på amerikanska sidor. Jag fattar inte att folk kan vara så extrema som de från USA. Vad det än handlar om, så ska alltid USA ha det värsta, jag verkligen hatar det!
De minsta hästarna, de mest sönderavlade hundarna, katter som inte kan gå eller andas, och nu getter som aldrig skulle kunna leva naturligt. SJUKT!

Haukur skrev:
Usch va sjukt! Va 17 avlar man på sånt för:( Tycker bara synd om getterna, jag menar även om dom inte lider av d rent psykiskt måste d juh vara fruktansvärt att ligga där vid medvetande å inte kunnar röra sej:crazy:
Japp som det är skrivet innan så är de framavlade, för att ha ibland får. När rovdjur kom för att ge sig på fårflocken så blev dessa getter så rädda att de stelnade och ramlade givetvis, på såvis skyddades fårflocken och rovdjuren tog dessa getterna istället.Så ja en sak till som den "smarta" människan utnyttjar.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 340
Senast: Motacilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 297
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är så konstigt – jag tänker ofta att jag skulle vilja skriva och har tusen idéer i skallen, men när jag väl får tid och möjlighet...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 109
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV