PrinceFair

Trådstartare
vem är det eg man ska vända sig till för att få tag på ett sånt?
på ridsport.se står det att det går att beställa från förbundets tävlingssektion, men jag hittar ingen vettig mailadress/telefonnummer dit, bara en lista med en massa olika personer - men vem tusan ska man prata med av alla dem? antar att alla inte är inblandade i passen :confused:

och hur lång tid brukar det ta innan man får passet när man väl beställt?

Sv: FEI-pass

mamma ordnade mitt för ett tag sedan, kom reltivt snabbt. Någon/några veckor tror jag. Kan höra med henne hur hon gjorde. Men de har skrivit fel på mitt, står att jag är född 1998 så vi måste ordna det på något vis.

ok, men är det inte registreringen för fei-licens du har gjort då? för sigge hade väl redan sitt pass om han har gått internat tävling förut

jag måste ha ett fei-pass till hästen först, för det numret skulle man ju ange vid den andra registreringen (den var väl bara att betala in och ange namn, ålder, häst, passnr och vad det nu var)

juste, flåt, läste inte så noga. Sigge har, som du säger, redan pass (har haft sedan han kom till sverige tror jag) och det var mitt pass jag snackade om.
så har inte så stor koll på hur det går till med fei-passet

Tror bara fei passen är giltliga en viss tid ,på min hästs tex står det stämplat att det är giltligt tom 2007, gissar att man bara behöver få en ny stämpel och inte förnya hela passet.

FEI-passet gäller i 4 års perioder sedan får man skicka upp det till förbundet igen och så sätter dom i ett nytt märke och stämpel och så får man tillbaka det och blir 1100 fattigare :crazy:

Ring till växeln bara så kopplar dom dig till rätt person, det tar ett par dagar tills du får passet sedan får du leta rätt på en veterinär nära dig som är godkänd av FEI , ( em lista på godkända vet. följer med passet när du beställer det) Sedan kommer dom ut och fyller i det , varenda hårstrå, ärr och virvel skall med så det tar ett tag. Sedan när det är gjort skickar du tillbaka det till förbundet och så stämplar dom det och skickar tillbaks det till dig.

Det är Sara Bengtsson som ska fixa ditt, fälttävlanshäst...
Men eftersom det knappt går och få svar på mailen av henne så får du nog ringa!

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 261
Senast: cirkus
·
Ekonomi & Juridik Jag skapar denna tråd i hopp om att kunna hjälpa en av tjejerna i mitt stall vad hon ska göra. Ska försöka återge fakta så gott jag kan...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 123
Senast: athena
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 824
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 730
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar