Febertermometer

Sv: Febertermometer

tack Tiny Winy!! ja d var en utandning efter att börjat fundera på perforerad tarm.!.. undrar om det hänt? med tanke på hur många hästar som tempas i landet varje dag ..vore intressant att veta!

KL

Jag har aldrig förstått hur den ska kunna åka in?
Lämnar man termometern i hästen och går iväg eller?

Brukar faktiskt vara tvärtom vad jag märkt, att hästarna trycker ut den för att bli av med den

Jag tycker att du sticker till närmaste hästbutik och köper en termometer istället! Ta inga risker. Men du kan ju fråga någon i stallet såklart! Någon du litar på

Varför skulle det vara att ta risk att använda en "vanlig" termometer. Mina favorittermometrar är köpta på kruuse vanlig form på termometerändan ganska rejäl i hålländan o snabb.
PL

Det är samma termometrar man köper i hästbutiker, det är bara prislappen som brukar skilja, den är ofta högre. Vad menar du att det skulle vara för risker med en vanlig termometer till häst?

En febertermometer är en febertermometer. Sedan att det står på den att den är till häst/hund/whatever förändrar ju inte själva produkten. Oftast bara priset, som går upp för hästmänniskor är så hysteriska.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
452
Senast: Mearas
·
Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
271
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
690
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Orolig katt i bil
  • Kattbilder #10