• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare sodastream
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 668
S

sodastream

Hej,

Min häst har fått feber och tydligen är det ett virus som går i trakterna. Febern är på väg ned nu men jag undrar lite över efterbehandling osv. Hur länge behöver hon vila och ska hon komma ut och gå promenader senare när febern är borta?

Mkt tacksam för svar

Sv: Feber

Är hon snorig? I så fall kan man ta ett"snorprov" och se vad det är för bakterier. Eller blodprov men det måste veterinären ta. Det är viktigt om det är kvarka eller streptococcus zooepidemicus att det blir behandlat med penicillin annars kan det bli följdsjukdomar och din häst kan smitta andra hästar eftersom detta virus är ganska envist

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
596
Senast: Lavinia
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
906
Senast: skogaliten
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 687
Senast: manda
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
754
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka