Alexandra_W
Trådstartare
- Kan man inte ge det ett sista försök med kortison, ni har ju inget att förlora? Det kan i en del fall vara en riktig mirakelmedicin. När min misse var dålig och inte kom tillbaks efter op/narkos satte vi in kortison, fast de eg ville vänta. Vi visste inte felet men FIP var starkaste misstanken (vilket det inte var visade det sig). Tänker på er!
Är det toxoplasma tar de kål på honom då. Så vet pratade om kortison idag men att då vill han vara säker på att ha en ev toxoplasma under kontroll. Jag blev inte klok på om han satt in kortison nu, skulle det eller eg bara ville det men inte vågade. Just exakt idag spelar det ju ingen roll heller, och imorgon pratar jag ju med dem igen.
Jag skulle ju i en teoretisk värld vilja sätta in behandling mot "allt" samtidigt. Ge honom en antibiotika mot toxoplasma, en annan mot fästingsjukdomar och en tredje mot... Och så kortison och antiviral medicin och...
Men det går ju inte. Tyvärr
Men just nu är det ju bara vänta tills imorgon och se vad nu insatt behandling ger eller ej. Sen beror ju allt på det svaret och på om han försämrats mer. Är han ännu sämre imorgon är det inte läge att tex prova dra på kortison. Man har inget kvar att förlora - men det finns ju en gräns för vad man kan utsätta en stackars katt för.
Och så aspekten att kortisonet mest troligt inte kan bota vad fan det nu är.
Men som sagt, allt hänger på hur han mår här under natten och imorgon. Om han svarar på toxoplasmamedicinen eller om försämringen åtminstone avstannat. Försämras han i samma takt som idag är det inte humant eller värdigt att göra annat än att låta honom somna. Det har som sagt varit en otäck försämring som accelererat senaste dygnet ;(
Igår lunch skulle han få gå hem idag eller imorgon, beroende på hur han mådde efter narkosen. Igår lunch hade han pyttesmå neurologiska symptom. Sen har det gått utför och idag lunch kraftiga, generella neurologiska symptom som visar att hela storhjärnan är påverkad. Säger sig själv att det inte finns utrymme för fortsatt försämring ;(
Senast ändrad: