feber/hög temp utan andra symptom, hög normal temp.

K

kakankakan765

min häst är vuxen och har en hög normal temp ,kring 38,1

han har nu under senaste månaden flera gånger haft en mycket högre temp kring 38.3 - 38.5 utan aqtt visa några som helst tecken på att vara sjuk eller ha feber.

i förrgår hade han temp på över 39 grader, men visade inga andra symptom en just att tempen visade så högt, han är inte snorig elelr hängig alls, utan pigg och gnäggar efter mat osv:)

någon som har en förklaring?

Sv: feber/hög temp utan andra symptom, hög normal temp.

Hej.

Om din häst har en normaltemp på 38,1 så är det ingen feber med 38,5. När tempade du honom? Den kan ju variera ganska mycket beroende på utetemperatur också om hästen är varm och om du har ridit.
Min häst har en normaltemp på 37,3 och när jag tempar efter ridning så har hon kanske 38 ungefär. Tror absolut inte du behöver oroa dig, han är ju dessutom pigg och glad :laugh:

Liknande trådar

Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 449
Senast: Freazer
·
Hästvård Självklart är veterinär redan inkopplat i detta. Jag skulle behöva hjälp att tänka kring vad som är fel med min häst. För att...
Svar
3
· Visningar
1 186
Senast: dreampower
·
Hästvård För en dryg vecka sedan fick min häst två sår av spark från annan häst. Ena såret på insidan av vänster fram och det andra högt upp på...
2
Svar
25
· Visningar
11 590
Senast: Görel
·
Hästvård I morse när jag skulle släppa ut hästarna var min femåring hängig. Han hade inte ätit, vare sig natt eller morgonhö. Inte druckit...
Svar
15
· Visningar
8 888
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka