Favoritpålägg/fyllning

Böckling är också nytt för mig, men det är alltså som burkfisk fast på tub?

Jag älskar att jag inte ljugit alla gånger jag sagt åt mina kamrater här i UK att svenskar har ALLT på tub! :D
Det är en likadan tub som den ovan med tonfisk ;)
Burkfisk? Från vilken burk kommer böckling?
 
Det är en likadan tub som den ovan med tonfisk ;)
Burkfisk? Från vilken burk kommer böckling?
Jag tänker att tuben med tonfisk är detsamma som tonfisk på burk, fast mosad och på tub?
Ingen aning, jag har aldrig ätit böckling. Tänkte att det var i samma stuk som annan konserverad fisk eftersom den förekommer på tub? 😅
 
Jag tänker att tuben med tonfisk är detsamma som tonfisk på burk, fast mosad och på tub?
Ingen aning, jag har aldrig ätit böckling. Tänkte att det var i samma stuk som annan konserverad fisk eftersom den förekommer på tub? 😅
Det är som....kaviar fast smakar tonfisk respektive böckling! 🙂
Har aldrig sett böckling på burk, men fattar nu hur du tänker :rofl:
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Det är som....kaviar fast smakar tonfisk respektive böckling! 🙂
Har aldrig sett böckling på burk, men fattar nu hur du tänker :rofl:
Det är nog ingenting för mig, men låter mycket spännande! Jag älskar att ha saker på tub! :D
 
Böckling är också nytt för mig, men det är alltså som burkfisk fast på tub?

Jag älskar att jag inte ljugit alla gånger jag sagt åt mina kamrater här i UK att svenskar har ALLT på tub! :D

For manga ar sedan nar vi bodde i Asien var vi i en liten butik med allt fran Kalles pa tub till marmite. Alla tankbara typiska vasterlandska godsaker som egentligen bara en urinnevanare forstar sig pa ordentligt. In i butiken kom en Fransk familj som fick syn pa tuben dar det med stora bokstaver stod, "Kalles Kaviar".
Mamman nastan tjot av fortjusning och priset var ju ocksa helt ratt sag hon ut att forklara for sina tonars barn. Jag pratar inte Franska, hon pratade inte Engelska. Ingen som var inne i butiken just da pratade Engelska ... sa jag lat henne ga ut med flera tuber Kalles i tron att det faktiskt var "Kaviar".:o Jag har tyckt synd om henne och lika ofta fnissat over minnet manga ganger sedan dess. Det ar ju inte alltid helt latt att handla produkter fran andra lander an man ar van vid. :p
 
For manga ar sedan nar vi bodde i Asien var vi i en liten butik med allt fran Kalles pa tub till marmite. Alla tankbara typiska vasterlandska godsaker som egentligen bara en urinnevanare forstar sig pa ordentligt. In i butiken kom en Fransk familj som fick syn pa tuben dar det med stora bokstaver stod, "Kalles Kaviar".
Mamman nastan tjot av fortjusning och priset var ju ocksa helt ratt sag hon ut att forklara for sina tonars barn. Jag pratar inte Franska, hon pratade inte Engelska. Ingen som var inne i butiken just da pratade Engelska ... sa jag lat henne ga ut med flera tuber Kalles i tron att det faktiskt var "Kaviar".:o Jag har tyckt synd om henne och lika ofta fnissat over minnet manga ganger sedan dess. Det ar ju inte alltid helt latt att handla produkter fran andra lander an man ar van vid. :p
Men så tragikomiskt! Förhoppningsvis hade de en positiv smakupplevelse ändå. 😅🤣
 
Men så tragikomiskt! Förhoppningsvis hade de en positiv smakupplevelse ändå. 😅🤣

Men precis ... fast jag har en kansla av att besvikelsen blev ganska stor ner de kom hem med 8-10 tuber Kalles i stallet for den kaviar de trodde att det var. :angel::p

Mamma kallar mig syster 1 (namn), syster 2, bror, död hund och sen eventuellt mitt förnamn 🤷😅

Jamen typ! Jag råkar vara enda tjejen i en radda, men bror har ofta fått vara mammas bröder. :D

Mina stackars soner har ocksa hort det till leda. Jag borjar med ett namn och fortsatter med de andra tva :grin: Da ar jag ju saker pa att fa till ratt namn:rofl:
 
Men precis ... fast jag har en kansla av att besvikelsen blev ganska stor ner de kom hem med 8-10 tuber Kalles i stallet for den kaviar de trodde att det var. :angel::p





Mina stackars soner har ocksa hort det till leda. Jag borjar med ett namn och fortsatter med de andra tva :grin: Da ar jag ju saker pa att fa till ratt namn:rofl:
Vet inte hur många gånger mina morbröder OCH min bror blev kallade Ludde (hunden) av mormor. Det hör liksom till! Kul för min tuffe yngste morbror som var typ fjorton och valde namnet. :D
 
Jag tänker att tuben med tonfisk är detsamma som tonfisk på burk, fast mosad och på tub?
Ingen aning, jag har aldrig ätit böckling. Tänkte att det var i samma stuk som annan konserverad fisk eftersom den förekommer på tub? 😅

Böckling är rökt sill. Det finns inte på burk.
 
Rostad levain. Tunna ringar gul lök, skivor av mozzarella, några droppar olivolja, svartpeppar och sedan några skivor rökt skinka på det 😋
 
Dessa toppar nog... :d
  • Rostad surdegslimpa med Saint Agur
  • Rostad surdegslimpa med vitlökscambozola
  • Halvmörkt bröd med leverpastej och saltgurka
  • Färsk Juliakaka med jättemycket grevé
 
Alltså, smör på kalla plättar är inte det minsta märkligt, men macka med smör och så plätta på det? DET är konstigt! 😅 Som att lägga en macka på mackan.
Att lägga macka på mackan är väl iofs rätt vanligt. Vanligare än pannkaka på mackan? Dubbelmacka.;)

Apropå att blanda sött och matigt så är kanelbulle med smör och ost inte dumt alls. Gärna en riktigt stark prästost och gärna varm choklad att doppa i.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp