Sv: Favorit i repris - knaprar på bettet
Undrar oxå hur man ska göra med knaprande. La bett i tvååringens munn och han lyfter det och knaprar lite ibland men än så länge så tror jag han bara gör det av bettovana. Hoppas den försvinner när han blir mer van vid bettet.
Lite allmänna tips: Om du ksa prova tvådelat, se till att hitta en böjt tvådelat, dvs ett som är foramt efter hästens munn. De går inte upp i gommen. Ex
Som syntetbett är novabetten smalare och mjuka, mkt böjliga. Just för att slippa få förslitningar på tändena eller som att testa ifall hon gillar syntet bättre
. Finns ju självklart med vanliga bettringar! Tvååringen hemma har ett sådant, gillar det på unghästar o gärna på äldre oxå.
Ang spentejpen så köper jag av märket snögge på granngården, hittade ingen bild/länk. Det funkar kanon att linda alla sorters bett med! Det är klistrig endast mot sig självt och går inte upp. Blir inte alls tjockt heller. Är fräsch ca 3 gånger sedan lindar iaf jag om... Har både lindat endast bettringarna på mitt novabett för att få fastna ringar på det och lindat hela bettet (då ett tvådelat) för att få det mjuksre och mer stabilt o förhoppingsvis minsta "slå upp i gommen" effekten då det var ett som inte var böjt. Tjejen som hade det hellindat hon knaprade aldrig det minsta på bettet så jag vet inte hur det blir om de biter i det dock. Rekomenderas starkt att ha hemma! Lindar man från ena bettringen till andra och tillbaka blir kanske bettet 0.5 mm tjockare, den är väldigt smidig och tunn mao
Funkar kanon o linda över leder oxå.
Annars har ja tyvörr inga mer tips, hade ju oxå hoppas på lite råd i tråden...