Favorit hundras?

Sv: Favorit hundras?

Jag gillar labrador eftersom vi har det själva. :love: Dessutom gillar jag rottweiler och schäfer.

Pudlar såklart :love:
har två egna och en allergisk pappa HAHA ;)

Schäfer :love: Har ju en egen ;)
Fast tkr mkt om Leonberger & Golden

vi har en Schapendoes, han e såå himla mysig, men sen har jag själv en Jack Russell Parson, han är mer en hästhund, bra o ha med i skogen när man rider, och undebar i sängen. :p

Adde:
S6300155.jpg

Mille:
S6300960.jpg

kooikerhondje (såklart! :love:) och papillon är mina favoriter. Men om jag ska ha en till hund i framtiden blir det nog en till kooiker skulle jag tro.

jag älskar border collie:love: sedan gillar jag Mini australien shepherd

Det har varierat lite genom åren men om jag skulle skaffa hund nu så är det Jack Russel eller Labrador som gäller.

Leonberger kommer alltid vara "min" ras, the one and only :D men trots det så kommer nästa hund bli en Shetland Sheepdog så jag säger väl båda ;)

Uppvuxen med grönis så det är ju så en hund ska se ut och vara för mig. Så jag får nog säga Groenendael. :love: Sen älskar jag Border Collies men de är inte alls i samma liga.

Men jag håller mig till blandraserna. Tycker att det är där man hittar de temperamentsmässigt bästa hundarna och dessutom dom vackraste. ;)

Bara när jag ser en Groenendael så smälter hjärtat och jag går i barndom. Det är riktiga hundar det.

KL

Min syster har en blandis chihuahua/papillon. :love:
Slänger in lite bilder!:d
ÄR HAN INTE SÖT SÅ SÄG! :love:
Photo_27239_473932.jpg

Photo_27239_473944.jpg

Photo_27239_356615.jpg

Photo_27239_285440.JPG

Senast ändrad:

Jag gillar nästan alla mellan-stora raser,schäfer har en speciell plats då jag har 2 st sedan är ju sanktbernard helt otroliga hundar är lycklig ägare till en sanktbernard hane med!
Men som sakt var så gillar jag det mässta raser!!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
744
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 181
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
956
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka