Favorit Ask eller Fantast?

kopparberg

Trådstartare
Jag kommer betäcka mitt sto i vår. Hade inte tänkt göra det, men pga olika anledningar så blir det betäckning i år.

Jag har kollat runt på många hingstar och Favorit Ask och Fantast är hingstar jag verkligen gillar, och jag har sett dem "live" också.
Båda passar med mitt sto, det tycker även ASVH:s avelskunniga som gav mig hingstråd.

Så jag undrar hur deras avkommor blir? Storleksmässigt går väl inte att få fram än, avkommorna är väl inte tillräckligt gamla?
Men hur blir avkommorna temperamentsmässigt? I modellen? Något annat?

Sv: Favorit Ask eller Fantast?

Jag skulle titta på Cosmeo om jag var du, inte för att det är ngt fel på vare sig Favorit Ask eller Fantast, utan för att jag tror att Cosmeo kan passa ditt sto. Han ger riktigt, riktigt fina fölungar.

Favorit Ask har båda gångerna han visats i Herning fått kritiken veka kotor, så ditt sto bör ju inte ha samma problem. Annars är han en mycket bra hingst. Han blev ju inte godkänd direkt i DV pga en roterad testikel, så hans första avkommor i Danmark föddes 2011.

Tack för ditt svar! :)

Stoet har inte perfekt benställ, men inte heller dåligt benställ. Inga veka kotor på bristkontot allafall! :laugh:

Oj vad intressant! Ska genast kolla på den hingsten! Tack så jättemycket för tipset! :laugh:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Avel Hejsan! Funderar på att betäcka mitt sto med Favorit Ask i vår :) Han är verkligen en typ av häst som jag gillar, och jag har sett så...
Svar
6
· Visningar
1 363
Senast: Freazer
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 289
Senast: ginnies
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 688
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix