Ragge_

Trådstartare
Hejsan!
Jag har en shettis som jag tömkör/kör ibland och har en liten vagn.
En gång blev han rädd, hoppade till och fastnade med benet på nåt konstigt sätt utanför vagnen.
Hoppad ur illa kvickt och spände loss honom.
Har hört att om vagnen välter överlever inte hästen så länge..:S
Blev lite nervös ...Men det gick bra.
Så ta det lungt =)=)

Sv: Fastnar ?

Jag har varit med om det två gånger, båda med rockard. Första gången jag körde rockard med min då treåriga fjording, lyckades hon kliva över med ena bakbenet. Fick stopp på henne, klev ur med ett stadigt tag om tömmarna, sa upp med foten och lyfte tillbaka den. Fast hon var så rädd att hon kissade på sig. Körde sen med henne tills hon var less, för att avdramatisera det hela.

Andra gången berodde det på att en rem på selen brakade (gammal trött sele, numera skrotad). Fast då behövde jag bara säga upp med foten, så satte hon den tillbaka där den skulle vara.

Det där med om vagnen välter har jag inte hört förut. Men jag är alltid utrustad med kniv för den eventualitet att något dramatiskt skulle behövas. :eek:

Sv: Fastnar ?

Det har hänt mig åxå men ponnyn stod bara och tittade fundersamt på bakbenet som hängde över skakeln. Det var efter några rejäla bakut sparkar.

Liknande trådar

Körning Min ponny som precis är inkörd skenade igår med sin rockard. :( Orsaken var att svängeln lossnade och slog i hennes bakdel och sedan...
2
Svar
36
· Visningar
6 017
Senast: Lynxsa
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 886
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 783
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 319
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar