Fästingmedel

Kilauea

Trådstartare
Det har kommit ett nytt fästingpreprat på marknaden såg jag, ett halsband för katt (som, enligt texten, ska lossna om katten fastnar).
Är det någon som kommer prova detta?

Använde ingenting förra året, men fick då plocka en hel del.
Frontline fungerar inte så bra tycker jag.
 
Sv: Fästingmedel

Det heter Seresto vet. Aktiva substanser är Flumetrin och Imidakloprid.
Såg reklam om det på tv häromkvällen, innan jag skrev inlägget.
 
Sv: Fästingmedel

Jag har googlat lite och det är klart intressant. Verkar vara dyrt som pocker, sen är jag orolig över dessa fästinggifters påverkan på katter.
Hade verkligen varit intressant med ett expertutlåtande.
 
Sv: Fästingmedel

Konstigt frontline har alltid funkat jättebra på mina katter. Har innan behandling fått fästingar och efter behandling inte fått någon. Men man märker när medlet slutar verka efter ett par veckor.

Mina katter har inte halsband så detta medel är inget alternativ för mig. Fast har heller inget behov av att byta ut något som funkar :)
 
Sv: Fästingmedel

Frontline funkar inte på mina katter. De blir fruktansvärt irriterade. Inte säkert att detta halsband skulle funka bättre.
 

Liknande trådar

Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
1 033
Senast: cili
·
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
386
Senast: co-SMAD4
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 839
Senast: Roheryn
·
Hästvård Man upphör ju aldrig att förvånas men vi måste också komma ihåg att det är handen som håller tygeln/tömmen som avgör hur bekväm hästen...
Svar
13
· Visningar
372
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp