Fästinghalsbandet Scalibor och katt

M

Moniq

Någon som vet om katt är känslig för giftet i Scalibor-fästinghalsbanden till hund? Expot bör ju t.ex. inte komma i kontakt med katt.

Våra kissar är så otroligt kärvänliga mot hundarna och gnider och gnuggar sig mot dem så fort de kommer åt. Eftersom de kör mest "kind mot kind" kommer de säkert i beröring med Scalibor-halsbanden på hunden.

Har redan skaffat halsbanden och skulle sätta på dem ikväll, men så kom jag att tänka på kissarna.

Fråga din veterinär h*n borde veta.
Tror inte att det är helt nyttigt i allafall men
det beror kanske på hur mycket de kommer i kontakt med halsbandet.

Det fattar väl jag också att jag kan fråga veterinären ;). Men nu skrev jag detta i går kväll precis innan jag skulle sätta på halsbanden på hundarna, utifall någon visste.

Dock har två veterinärer idag blivit tillfrågade och de kunde inte svara säkert. De "trodde" att det skulle gå bra. Jag vill inte tro - jag vill veta.
Så nu bollar jag över frågan till hundforumet istället :D

Jag jobbar på apotek och kan säga att vi hade en läkemedelsrepresentant som just pratade om Scalibor vet. Katten mår inte bra av att tex tugga och slicka på det, men om katten inte just har halsbandet i munnen så går det bra. Konstigt att inte veterinärerna vet sånt. Man kan alltid fråga på apoteket...

Liknande trådar

Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 595
Senast: Asko
·
T
Övr. Katt Hej Ber om ursäkt då detta säkert blir lite långt men ska försöka hålla det kortfattat.. Jag skaffade min katt för ungefär 6 år sedan...
Svar
2
· Visningar
1 743
Senast: Tass
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 186
Hundhälsa Hej alla Bukefalister, då ämnet är så pass jobbigt för mig, väljer jag att vara anonym och skulle det vara någon som känner igen oss, så...
Svar
19
· Visningar
4 659
Senast: jolan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka