fästinghalsbandet Bio Band..

Sv: fästinghalsbandet Bio Band..

en fråga till - vad gör man om man skall på utställning?? man vill ju gärna inte ha det på då. kan man ta av det bara sådär - eller tappar man effekten av det? (en som aldrig behövt annvända dylika saker mot fästingar - då detta var ett fästingfritt område:crazy: )
hur ska detta sluta egentligen?? jag hatar verkligen fästingar.

nån som provat det?? det verkar ju bra, men det är ju så billigt!!!

nån som kan uttala sig?

länk till bio band

Jag har bio band till katten vissligen, fungerar ganska bra får fästingar men inte lika många som utan det.
Luktar rätt starkt de första veckorna(man känner på lukten vart katten är).

Håller i 4-5 månader om jag inte minns fel.

Hade jag inte haft bio band på honom hade han haft runt 20 st fästingar varje dag, nu har han kanske bara 5-6 st varje dag.

en fråga till - vad gör man om man skall på utställning?? man vill ju gärna inte ha det på då. kan man ta av det bara sådär - eller tappar man effekten av det? (en som aldrig behövt annvända dylika saker mot fästingar - då detta var ett fästingfritt område:crazy: )
hur ska detta sluta egentligen?? jag hatar verkligen fästingar.

Svarar på din andra fråga!

Det är jätte svårt att få av det halsbandet och sedan sätta på det igen!

hej jag har detta. och jag bor mitt i skogen så innan tog jag väldigt många på min älskling men nu har det hänt om hon har varit i en speciell buske så kan hon komma hem och ha tre eller fyra st i ansiktet men det är inte dom vanliga utan dom som är röda. jag har inga problem med att ta av och ta på det har jag gjort och det funkar fortfarande. mvh sandra

hej jag har detta. och jag bor mitt i skogen så innan tog jag väldigt många på min älskling men nu har det hänt om hon har varit i en speciell buske så kan hon komma hem och ha tre eller fyra st i ansiktet men det är inte dom vanliga utan dom som är röda. jag har inga problem med att ta av och ta på det har jag gjort och det funkar fortfarande. mvh sandra

hur tar man på och av det?? efetrsom zoccer_wadd skrev att det var svårt??

Har Bio Band på hunden, tillsammans med Frontline så jag vet inte vad som verkar hur :D
Men lite hjälper det i alla fall vet jag, hade enbart BB halsband lite i våras.
Har katt-halsbandet på min hund :D Och det är lätt att ta på och av iaf. Hundbandet är ju längre så köper jag kattbandet så slipper jag klippa av det.

vad har du för hund - mått på vanligt halsband?? men jag antar att jag nog måste ha hund ändå på mina små nissar!!

mne hur gör man när man duschar hunden?? mina duschas ju en gång i veckan.:confused:

hur sätter man fast halsbanden?

för det första har jag det inte jätte tagit utan jag kan ta av det över huvodet. men sedan som man se på bliderna så är det den svara men ja man drar bara ut den och då är det los. frågade där jag köpte det om det gick i sönder om hon fastnade och det gör det. har en rottis som ja tror honm är en katt och är överallt... men jag är väldigt nöjd med det. plus att man kan bada med det.

det sätts fast i sig själv ung som ett vanligt halsband så hunden får 2halsband. Jag hade nog tagit av det när jag badar hunden, men det står ju å andra sidan att det tål vatten. Har inte rfarenhet av just denna sorten men de flesta liknande märken funkar ganska bra, håller inte dem helt fästingfria men de får mycket mindre fästingar.

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
839
Senast: Red_Chili
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 469
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar