Fästing på fästing!

skuggi

Trådstartare
Tja, jag vet inte om det hör hemma på hund, men det var ju på hunden jag hittade den iaf ;)

Häromdagen tog jag en fästing på Morris, tyckte den såg lite skum ut, kikade lite närmare och insåg att det satt en liten fästing fastbiten på MAGEN på den färstingen som satt fast på hunden :eek:
Bildbevis:
skuggabaldur

Någon som sett nått liknande? Man undrar ju NÄR den bet sig fast? För varför skulle den lilla föredra att bita sig fast i sin frände istf i vovven? Den måste ju nästan redan suttit där är 1:an bet sig fast i hunden?

Ah, lite faschinerande(stavning? ev druckit lite mkt rödvin...) sådär på söndagskvällen :idea:

Sv: Fästing på fästing!

Jag har sett små fästingar sitta på ryggen på stora :)

Någon sade till mig (vet inte om det stämmer) att det händer att hanen sitter fast så på honan.

Aha! Hm.. kanske det? Fast den här jäklen var ju verkligen fastbiten?

Tänkte spara paret tills maken kommer hem ikväll(fotograf med bra kamera) så jag la dem i ett glal, utan lock.
Döm om min förvåning(och förskräckelse) när jag upptäcker att den lila är borta och bara den större ligger kvar i glaset, på rygg...
Hoppas det var så att hon åt upp honom, annars har jag en fästing på rymmen här hemma *spysmiley*

Ha! Där ser man! Hade jag aldrig sett!

tack för svar, jag som trodde jag hittat värsta nyheten :p

Jag försökte ju, men karljäveln rymde ju på natten :devil::p
Typiskt karlar... ;):rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 365
Senast: mmbot
·
Hundhälsa Undrar vad ni har för tips angående att upptäcka/förhindra fästingar? Vi bor ju i norrland och jag hade aldrig sett en fästing förrän...
Svar
15
· Visningar
2 742
Senast: pulkaskurk
·
Övr. Hund Skrev en tråd för någon månad sedan om att min hund gärna hoppade upp och bet tag i kläderna när han blev busig. Vi har jobbat bort...
Svar
7
· Visningar
3 556
Senast: Bamse
·
Hundhälsa Hittade precis en död fästing som satt fast på min hund. Det har blivit en svullnad runt där fästingen suttit. Farligt?! Fästingen va...
Svar
3
· Visningar
3 562

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka