Fästing app för mobilen

Sv: Fästing app för mobilen

Är det reklamappen från scalibor? Man ska alltså märka ut var man har upptäckt fästingar? Jag hade behövt märka ut varenda ställe vi är på. Känns rätt meningslös om man inte bor där fästingar är extremt sällsynta. Är de inte väldigt vanliga i i alla fall hela södra- och mellansverige?

Senast ändrad:

Där jag bor i Roslagen är de ovanliga, förmodligen pga terrängen, barrskog o bergigt (klippor/sten), undervegetationen består mest av lingon, blåbärs o odonris.
Att man använder appen betyder ju inte att man gör reklam för Scalibour (som jag inte använder själv).

KL

Även här är fästingsäsong från mars - oktober och det kryllar av fästingar:(

Kan vara smart i fästing-ovanliga områden däremot.

Tog hem appen, lite intressant att se var fästingar är vanliga o kan definitivt vara till nytta när man skall ut o resa.
PL

Då kan jag tänka mig att den är till nytta :) vilken lyx att slippa fästingar! Jag kan plocka varje dag på alla djuren trots fästingmedel. Har hittat fästingar hela året :crazy:

Hade hellre haft en app som direkt lokaliserar eventuella fästingar på hunden. Mkt praktiskt. Ibland svårt att se dem när de är små.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är ingen stor poddlyssnare, men skulle ändå vilja ha en specifik app för det. Har haft Googles, vad den nu hette, men den har de...
Svar
12
· Visningar
381
Senast: Lavine
·
IT & mobiler Tips på bra app som spelar vågljud utan att dränera batteriet över natten? Gärna gratis, men okej om den kostar en mindre summa också...
2
Svar
27
· Visningar
1 033
Senast: Sassy
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
1 249
Senast: Mint
·
Samhälle För att länka till den andra tråden om att begränsa paddor. Flera skolor i Europa har börjat förbjuda mobiler under skoltid. Är det...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
8 173
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III