Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej och han är liksom 82 varför skulle banken eller någon vilja låna honom merOm han inte i skrivande stund kan betala av sina nuvarande lån, kommer banken knappast att låta honom låna ännu mer bara för att han äger ännu en fastighet (att belåna). Man kan äga hur mycket som helst, men har man inte pengar/inkomst att amortera, får man inga lån.
Vid den åldern kan en del tappa greppet om verkligheten....Nej och han är liksom 82 varför skulle banken eller någon vilja låna honom mer
Men det vete tusan vilken verklighet han lever i
Inte min i alla fall
Det finns även en viss risk att han tappade greppet om verkligheten för sisådär 47 år sedan...Vid den åldern kan en del tappa greppet om verkligheten....
Tror han är en tvättäkta mansgris faktiskt som alltid kommit undan med sakerDet finns även en viss risk att han tappade greppet om verkligheten för sisådär 47 år sedan...
Han lär ha vanan inne.
Ja så en advokat ska titta på röran och även ta kontakt med kammarkollegietVilken soppa.
Och vilken sopa.
Jag hade varit litet nyfiken på hur förbehållet i testamentet är formulerat; om det är uttryckligen begränsat till att din far inte får sälja fastigheten eller om det även finns andra begränsningar (som skulle kunna göra att han inte får belåna den heller, eller på andra sätt tillgodogöra sig avkastning mm).
Nu vet jag inte vad du har för relation till lantbruksfastigheter men att äga 17 ha skog i Skåne är inte som att äga 17 ha i Norrland. I Skåne är det guld. Lägg till att det är sjöläge. Jag fick intrycket av att det var en sommarstugetomt med 10 tallar på. Men det är ju mycket mer i värde om det är en produktionsskog.Eller hur det är faktiskt lite skrattretande
Och undrar vad han har jobbat med eller har han lekt godsägare och suttit och väntat på att skogen magiskt ska ge inkomster
Pensionssparande är inte någon nyhet
För det sa att han att skogen inte hade gett så bra
Alltså 17 ha är inte så mycket skog
Önskat nästan jag hade dividerat mer men jag blev så sur över inställningen att ja jo pengarna har jag nog råkat slösa bort så jag avslutade samtalet
Jag kan inget om skog allsNu vet jag inte vad du har för relation till lantbruksfastigheter men att äga 17 ha skog i Skåne är inte som att äga 17 ha i Norrland. I Skåne är det guld. Lägg till att det är sjöläge. Jag fick intrycket av att det var en sommarstugetomt med 10 tallar på. Men det är ju mycket mer i värde om det är en produktionsskog.
Han har iaf en fd fru.Tror han är en tvättäkta mansgris faktiskt som alltid kommit undan med saker
Och aldrig behövt ta ansvar för nåt
En sån där som liksom bara glider runt
Men nu är det slut med det
Hade varit intressant att träffa hans fd fru alltså mamman till mina äldre halvsyskon
En liten gård med skog i Skåne. Tillräckligt för att ha ett par hästar...Jag kan inget om skog alls
Jag äger en fastighet som är klassad som lantbruksfastighet men den är bara på 3 ha och jag har inget aktivt jordbruk eller företag så jag är verkligen inte alls insatt
Jag skrev om virkesförråds siffror längre tillbaka i tråden det är de siffror som gäller för fastigheten just nu tydligen
Det är 17 ha skog 4 ha bete 2 ha åker och sen tomt totalt 24,7
Jag har en motorsåg dock och är detta nu ute och sågar ner träd
Japp säljes till högstbjudande så fort faderskapet lagt näsan i vädretEn liten gård med skog i Skåne. Tillräckligt för att ha ett par hästar...
Visserligen norra Skåne då men.
Det är ju guld.
Det är ju väldigt fint cykelväder just nuSynd att jag inte har körkort, annars kunde jag kört dit och snokat Har inte alltför långt dit.
Jag kan hämta upp dig,är sjukt nyfiken nuSynd att jag inte har körkort, annars kunde jag kört dit och snokat Har inte alltför långt dit.
Bara om ni verkligen vill och har tidJag kan hämta upp dig,är sjukt nyfiken nu
Vi kan ju alltid rasta hundarna som ursäkt för snokandet
Haha, det är faktiskt inte en dålig idéJag kan hämta upp dig,är sjukt nyfiken nu
Jag kan hämta upp dig,är sjukt nyfiken nu
Jag o @kolblakkur kanske kan leka äkta turister med kamera o allt, jag pratat ju inte ens skånska,så det kommer vi undan med om @kolblakkur är tystBukemaffian slår till (igen)!
(jag är också jäkligt nyfiken nu men på för långt avstånd ).
Visst bor du nordöst om mig? Det var den vägen som var kortast o enklast om jag inte tog svängen förbi på hemvägen,för då går jag över HässleholmHaha, det är faktiskt inte en dålig idé