Ni kan väl låtsas ha ärvt en massa pengar och letar sjötomt med skogJag o @kolblakkur kanske kan leka äkta turister med kamera o allt, jag pratat ju inte ens skånska,så det kommer vi undan med om @kolblakkur är tyst
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni kan väl låtsas ha ärvt en massa pengar och letar sjötomt med skogJag o @kolblakkur kanske kan leka äkta turister med kamera o allt, jag pratat ju inte ens skånska,så det kommer vi undan med om @kolblakkur är tyst
Om han har skulder när han dör går väl fastigheten till att betala dem? Eller är det skrivet i testamentet att den inte får gå till hans skulder efter hans död?Japp säljes till högstbjudande så fort faderskapet lagt näsan i vädret
Eller ja det får vi väl se
Jag har redan en liten gård utan skog förvisso
Ja själva fastigheten är inte så högt belånad men han kan ha fler skulder och det kanske inte blir några pengar kvarOm han har skulder när han dör går väl fastigheten till att betala dem? Eller är det skrivet i testamentet att den inte får gå till hans skulder efter hans död?
Jag måste erkänna att jag också är sjukt nyfiken nu!Bukemaffian slår till (igen)!
(jag är också jäkligt nyfiken nu men på för långt avstånd ).
Hände nästan där jag bor nuSer framför mig chaterbussar som kryssar runt i området, fulla av nyfikna bukefalister.
Hände nästan där jag bor nu
En söndagseftermiddag rullar det upp fyra bilar
Någon som en gång bott här som barn fyllde 80 och tog mig sig hela kalaset för att visa vad hen bodde för 70 år sedan
Helt utan förvarning
Jag står skitig och svettig mitt i nåt som behövde bli färdigt när jag får besök av vilt främmande människor som börjar fråga om trädgården stallet och huset och allt möjligt
Så chartra på
Ja det var minst sagt oväntat men de fick faktiskt inget kaffe"Gevalia - när du får oväntat besök"
Ja det var minst sagt oväntat men de fick faktiskt inget kaffe
Du kunde väl bett dom hjälpa till liteBlir väldigt OT, men för länge sedan när jag inhyste häst på ett av de skånska slotten med kunglig koppling, stod jag en tidig söndagmorgon på gödselstacken för manuell omdistribution av gödsel. Eftersom det var jättetidigt söndagmorgon var jag klädd för att inte möta någon alls (för det gör en normalt inte jättetidigt söndagmorgon långt ut på landet).
Plötsligt är jag omringad av en massa kostymnissar i mörka glasögon. De stirrar misstänksamt på min sorgliga uppenbarelse, klädd i sämsta ridbyxorna, jättefula icke-Hunter gummistövlar och en jokermössa för barn (med fyra tofsar i olika färger).
Vet inte vem som var mest förvånad, de eller jag.
Jo, just det. Kungligheterna var på slottet för att jaga. Kul upplevelse för alla inblandade.
(jag har nog aldrig varit mindre till min fördel än vid det tillfället)
Du kunde väl bett dom hjälpa till lite
En ljuvlig doft av hårt arbete kanskeTanken har - inte ens nu - föresvävat mig. Vi stod nog mest och gapade på varandra. Jag hade varit (fast troligen inte) intresserad av DERAS version av vad de träffade på där på gödselstacken...
Haha, kom att tänka på mina föräldrar! Vi bodde i en gaaaaaammal byskola när jag växte upp, hade varit vanligt bostadshus i säkert 40-50 år när mamma och pappa köpte det.Hände nästan där jag bor nu
En söndagseftermiddag rullar det upp fyra bilar
Någon som en gång bott här som barn fyllde 80 och tog mig sig hela kalaset för att visa vad hen bodde för 70 år sedan
Helt utan förvarning
Jag står skitig och svettig mitt i nåt som behövde bli färdigt när jag får besök av vilt främmande människor som börjar fråga om trädgården stallet och huset och allt möjligt
Så chartra på
Jag bor mellan Höör och HässleholmVisst bor du nordöst om mig? Det var den vägen som var kortast o enklast om jag inte tog svängen förbi på hemvägen,för då går jag över Hässleholm
Aha, trodde du bodde åt kristianstadhålletJag bor mellan Höör och Hässleholm
Låst artikel för migEn testamentstagare som vill bevaka sin rätt och freda sig mot bröstarvingars anspråk på laglott behöver känna till tre saker:
1. Om arvlåtaren lämnat gåvor till sina bröstarvingar och i så fall värdet på dessa.
2. Att gåva räknas som förskott på arv.
3. Att en bröstarvinge är skyldig att avräkna gåvor som förskott på arv från laglotten.
https://www.expressen.se/amelia/premium/min-bror-fick-200-000-av-vara-foraldrar-i-hemlighet/
Vad trist! De hade ett gratiserbjudande nyligen men verkar ha tagit bort det idag.Låst artikel för mig