Energi

Trådstartare
Min sambo ska få insulinpump i veckan. På kallelsen står det att han ska vara på sjukhuset klockan 8 och att han ska vara fastande. Det står inte från när, betyder det bara att han inte får äta frukost imorgon eller när ifrån gäller fastan?
 
Sv: Fastande?

Från midnatt, dvs han får inte äta något på morgonen då, men på kvällen innan (innan kl 24.00) får han äta som han vill :)
Han får dricka vatten när han är fastande :)
 
Sv: Fastande?

KL
Han får dricka vatten när han är fastande :)

Får han? Det fick inte jag när jag skulle vara fastande, men då gällde det visserligen en operation. Fast det kanske det är nu med? Har ingen koll på hur insulinpump funkar:o Vid op är det i alla fall så att man inte får lov att ha någonting alls i magen, mer än magsyran då, i och med risken för kräkning när man är sövd.

Till TS - Tippar också på 24. Var det för mig :)
 
Sv: Fastande?

Ring och fråga så får ni klara besked. Det beror helt på varför man ska vara fastande hur länge man ska vara fastande. Ibland får man dricka klara vätskor iallafall och ibland får man inte dricka efter 24.00 heller och ibland ska man vara fastande ifrån 20.00 men får dricka fram till 24.00. Så ring så slipper han riskera att få åka hem utan att ha fått det gjort.
 
Sv: Fastande?

Nu var det ju tyvärr för sent att ringa :(
Men vi antog att anledningen till att han skulle fasta var för att få ett fastevärde på blodsockret. Då borde han ju få dricka vatten :)
 
Sv: Fastande?

Nu var det ju tyvärr för sent att ringa :(
Men vi antog att anledningen till att han skulle fasta var för att få ett fastevärde på blodsockret. Då borde han ju få dricka vatten :)

Det svaret fick jag när jag gjorde samma, te på morron men utan socker och mjölk. Då får det vara sa jag.:p:p
 

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 429
Senast: Raderad medlem 149524
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 536
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 374
Senast: movi
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 507
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp