Fasta starttider

S

__Stilett__

varför har man inte det på alla tävlingar?
jag tycker det har funkat superbra med fasta start tider!
vet dock bara ett ställe som har det så här,,men också det stället då tävlingarna löpit på smidigt och fort.

har ni sådant?

Sv: Fasta starttider

Ja, på de flesta tävlingar jag rider på är det fasta startider.

Som ryttare tycker jag att det är suveränt, men ur publik- och arrangörssynpunkt så är det mindre bra. Ibland blir det hur mga pauser som helst pga mkt strykningar. Och då kommer de strosande och bönar om att man ska gå in tidigare... Och blir sura när man inte gör det...

Så jag tycker det är lite blandat. Det gäller ju att värna om alla inblandade parter för att dressyrtävlingar ska överleva som fenomen och helst locka ännu mer publik.

Men rent egoistiskt sett tycker jag det är super!

Jag gillar fasta starttider, som ryttare.
Men inte som arrangör:angel: och inte som publik..

Med fasta tider kan man som arrangör inte 'köra på' om man upptäcker att det går fortare. Och vid ev pauser blir det hackigt och långdraget som publik. Men även om domarsekreterare och annan banpersonal.

Så för ryttarens skull-ja tack

Jag gillar fasta starttider, önskar att det kunde vara det alltid.

Tyvärr har dock dressyrtanterna härikring en tendens att stryka sig i sista sekund, så att hälften av klassen plötsligt blir till pauser istället....

fast ofta är ju den publik som finns på en tävlingsplats anhöriga till ngn som ska tävla...så igentligen borde det inte va så jobbigt igentligen. Ioch med att man har en tid att utgå efter så behöver man ju inte vara där för tidigt.

Liknande trådar

Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 328
Senast: Murray
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 838
Senast: Migo
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 648
Senast: Badger
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
810

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar