Fästa reservdäcket på transporten

Smurfmodesty

Trådstartare
Behöver lite hjälp av er kunniga Bukefalisar!

Ni som har extradäcket monterat på finkan ovanför höga hjulet, sitter skruvarna för fästet inne i transporten? Tycker det verkar helknäppt, eftersom hästen måste kunna göra sig illa då?
Eller har ni några platta grejjer på baksidan?

Nu är jag inte 100% säker, men jag har bestämt för mig att det var några självåtdragande muttrar han skruvade fast hållaren med. Här ser du vart. Jag har inte tänkt på om det sticker ut nåt inne i transporten (eftersom hästen åker på andra sidan). Kan kolla upp det tills imorgon.

Skulle vara jättesnällt!
Fästet jag har fått med verkar ha vanliga skruvar med muttrar på, men jag misstänker att jag måste försöka hitta någon annan typ av skruv.

Jag lovar att försöka komma ihåg det iaf. Har inget minne av att han fäste något på insidan...

Nu har jag tittat. :) Det är liksom långa skruvar som är instoppade inifrån och fästa med mutter på utsidan. Huvudet på skruven är rundad och ganska flat och sitter alltså på transportens innervägg. Absolut inget som hästen kan göra sig illa på eller ens känna av! Det måste ha varit muttrarna som var självåtdragande på något vis, eftersom det inte var någon vanlig skruv med skåra/kryss. Förstod du...?

Japp jag tror jag hajjade :)
Ska ta med mig fästet till en affär och se vad jag kan hitta för skruv.
Tack för hjälpen :bow:

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
751
Senast: Raderad medlem 142658
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 422
Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
4 646
Senast: Fiorano
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka