fast i ridhus

R

rare

jag får så dåligt samvete, sitter i ridhus hela veckorna. försöker variera arbetet men de blir ju lätt lite tråkigt i längden. finns inga direkt skogsstigar att rida på, o innan man hinner ut t stallet är det ju kolsvart, o vägen är ju inte så mysig att rida på.
har en ute bana, men den är inte alls användbar:S
nån som känner likadant?

Sv: fast i ridhus

Just nu önskar jag att jag hade ett ridhus. Det är kallt, isigt och blåsigt ute och hästarna är barfota. Men annars har jag ganska bra ridvägar även om de var bättre för Gudrun.

pannlampa.. det gör även vägen roligare och säkrare..

Men i ridhuset: träna från marken, både dressyr och bomövningar.. samt att du kan rida barbacka.. :)

Fyyy så tråkigt stackars dig, jag skulle hellre ställa av min häst än att sitta och harva runt i ett ridhus dagarna ända:crazy:

Sen tror jag bara det är feghet i grunden som får en att hitta på ursäkter till att inte rida ut i mörker.
När det är snö ute är de ju ljust ute tycker jag på kvällen.
Du säger att de inte finns många ridvägar ökar ridvägarna under sommar halvåret????:confused:

Det är ju nämnligen samma vägar året runt:smirk: se så ut med dig så din häst inte får senskador av att bara gå på mjukt underlag:crazy:

mina 2 hemma är ute varje ridpass, trots tråkiga ridvägar. (inga skogsvägar, enbart grusvägar med ganska mkt trafik på) så jag tycker det är tråkigt istället. (endats pga brist av skogsvägar) fast man kommer iaf tillbaka hem med gott samvete och med glada hästar. (dom tycker det är kul på vägarna iallafall)
3,e hästen är ny, bara haft ca 3, snart 4 veckor, så just nu har det blivit lite mera ridhus för o lära känna varandra. men hon rids ut iaf 3 dgr/vecka ändå. trots tråkigt underlag. man kan ju skritta iallafall. bättre variation än bara ridhus. Rider gärna en liten skogsrunda inför ett ridhuspass också, bara för variationens skull och joggar av i ridhuset pga bättre underlag. (full tävlingskondis, hästen blir en bomb annars) Jag tycke rom o rida ut :) så jag försöker göra det bästa av sitationen. Vill man inte rida, kan man ju gå en promenad.

Liknande trådar

Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 385
Senast: Sesca
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 945
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 403
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 770
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar