Jag är ny här, och skulle gärna vill ja ha lite råd av er kloka människor. Jag har en åttaårig halvblodsvalack, som jag köpte när han var tre. Jag har de senaste tre-fyra åren åkt fram och tillbaka till kliniken, har tappat räkningen på hur många gånger vi vart där. Inflammationer i knä och kotor båda fram ( Bakben, rygg, hals osv är helt som det ska) Han svarar på behandling och blir bättre efter några behandlingar, och får börja skrittas, sen travas lite smått. Sen blir han halt igen och processen börjar om. Såhär har det alltså vart i 3-4år.. Jag har alltid skyndat långsamt med honom, tränat för tränare och vart försiktig. För något år sedan så bytte jag i samrådan med kliniken hovslagare till honom, då han alltid har haft knepiga framhovar. Han blev bättre igen, och det verkade som att ledproblemen orsakades av dåliga hovar (växte snett, öm sula) var helt ren på sista kontrollen tidigt våras och sedan dess har jag fortsatt med igångsättning. Jag har vart väldigt noggrann med allt, han har skotts av duktig hovslagare, jag har ridit på varierande underlag, kylt benen efter träning, skyndat långsamt osv. Och nu, ett par månader efter jag har börjat galoppera, är han oren igen. Vad ska jag ta mig till? Jag har NOLL motivation, får tvinga mig upp i sadeln. Har egentligen inte råd att ha häst heller, hans skoningar kostar ju skjortan.. Dessutom börjar jag jobba heltid nu och vet inte hur jag ska få ihop det. Jag ingen lust alls att rida, men samtidigt vet jag ju att om jag låter honom stå fram tills jag får tid på kliniken så kommer han att se bättre ut då. Så han måste hållas igång fram tills dess. Vet inte vad jag vill med tråden egentligen, rörigt skriven. Behövde nog bara få detta ur mig.. Känns som jag är fast i en ond cirkel och vet inte hur jag ska ta mig ur den.. :S