Fårskinnsinlägg till benskydd

Nyx

Trådstartare
Hur "fäster" man dom i benskydden? Ska dom bara ligga löst i benskydden och man får rätta till dom innan varje ridtur eller?

om jag får gissa så tror jag att dom ligger löst.
lätt att ta ut å torka osv.

Min kompis limmade fast dom med superlimm men då kan man ju inte ta ut dom men ja tror de går att ha dom löst, de borde gå iaf. :smirk:

löst i, du spänner ju fast skydden så då borde dom ju ligga kvar..du kan ju ta typ självhäftande tejp elller ngt om du inte vill att dom ska lossna..

jag har lösa, använder dom inte spec mkt. minns att dom till senskydden suttit bra o legat stilla, men dom till låga bakskydd har inte alltid suttit kvar

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 538
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V