Fårskinn inte bra för hundar?

Iddefixen

Trådstartare
Hörde häromdagen att man helst inte ska ha djurskinn (typ fårskinn) till varken vuxna hundar eller valpar. Det skulle på något sätt inte vara bra. Men personen kom inte ihåg varför.

Är det någon här som hört detta påstående tidigare? Och varför skulle det vara skadligt?

Sv: Fårskinn inte bra för hundar?

Hmm, det har jag aldrig hört... Intressant :)

kanske för att de äter det? :D. jag kan inte ha någon päls hemma utan att labben ska pilla på det. värst var ändå när en bekant var hemma hos mig på middag. vi satt i köket och åt och hade så trevligt så. men när hon skulle gå hem upptäckte vi att loke försiktigt hade pillat av varenda pälsdetalj på hennes nya fina vinterstövlar. stövlarna var helt oskadade i övrigt, men pälsdetaljerna låg utspridda runt en helt oförstående loke.

Min hund har ett fårskinn i sin ena korg och hon har inte lidit någon skada av det vad jag märkt. Hon äter inte på det heller, däremot älskar hon kattleksaker med päls och vill äta på dem men fårskinnet är ju rätt mycket större.

Nåväl det är väl antagligen ännu ett rykte som fluerar för folk inte tänker kritiskt när de hör något....

Senast ändrad:

mina hundars enda favvoställe att ligga på är i hörnet på soffan där jag har just ett fårskinn. de älskar att ligga på det. och de har aldrig mått dåligt av det eller ätit på de :)

Mina hundar har alltid haft 1 fårskinn att ligga på och dom har nte haft nå problem under de årena jag har haft hund.

De kanske börjar jaga får? :D
Nej ärlig talat så är det väl det enda jag kan komma på, en del hundar verkar bli helt till sig av skinn.

Min ligger just nu och snusar på sin fårskinnsfäll i favoritfåtöljen så som hon gör mest och jag har inte märkt några konstigheter.

Däremot kan hon bli som förbytt av andra luddiga saker som hon helt frenetiskt kan sitta och noppa i, t.ex. om en leksak med vadd i går sönder. Då blir hon nästan manisk.

Det känns som om jag kan fortsätta låta mina vovvar sova på fårskinnsfällen :laugh:

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 391
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 214
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 899
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 213
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka