Om din hund tröttnar på maten kan du ju göra som jag gör. Min hund kan inte äta bara färskt eftersom han får magkatarr pga att det smälter i magen för fort, så jag kör en salig blandning som funkar extremt bra. Han får magnusson meat o biscuit light på fri tillgång, som jag håller koll på hur mycket han äter. sen får han färskmat nästan varje dag, halv dagsransion och färska ben av olika sorter 4-5 g i veckan och laxskinn. efter vår middag får han en liten tallrik rester. Hunden tröttnar inte på maten, han tål allt, håller en fin vikt och tycker mat är gott och slänger aldrig i sig mat, vilket jag tycker är viktigt, att dom själva får bestämma när dom vill ha mat.
Tar maten slut och han är hungrig så meddelar han mig det och jag fyller på torrfodret.
Anledningen till att jag kör light är för att det är en Dansk-svensk gårdshunshanne på snart 10 år och dom blir lätt tjocka och han funkar kanon på lågt fettinnehåll.
Summa summarum, man behöver inte köra på bara en sort om man har en kräsen hund, blanda friskt med vad du tycker är lämplig mat för hundar och låt hunden välja hur den vill äta.
Tar maten slut och han är hungrig så meddelar han mig det och jag fyller på torrfodret.
Anledningen till att jag kör light är för att det är en Dansk-svensk gårdshunshanne på snart 10 år och dom blir lätt tjocka och han funkar kanon på lågt fettinnehåll.
Summa summarum, man behöver inte köra på bara en sort om man har en kräsen hund, blanda friskt med vad du tycker är lämplig mat för hundar och låt hunden välja hur den vill äta.