fejko

Trådstartare
gärna lite mer finmaskigt, var hittar man det? Granngården har säkert men de är förmodligen inte billigast :angel:

Sv: Fårnät

Ka du ha fårnätet till fårstängsel eller något annat?

Får stängslas permanent enklast, billigast, bäst och säkrast, både mot rymningar av fåren, och som skydd mot rovdjur med flertrådiga elstängsel.

Vill man ändå stängsla får med fårnät, så bör man välja ett extra kraftigt nät med "dubbelknut" i maskorna, ha många stolpar och sträcka nätet riktigt ordentligt. Billiga nät med enklare knut tappar sträckningen väldigt fort, och genererar stort underhållsbehov om man ska slippa förrymda får.

Vill man ha ett billigt nät för att t.ex. stängsla runt tomten så att hund eller barn inte rusar ut på vägen eller så, så tror jag att Kellfris nät är billigast.

Biltema hade nät förut av olika sorter.
Men det vete katten hur bra de är. Billiga var de i alla fall.

Svarar båda: Tack för svar! Det är inte får utan getter som ska stängslas in. Jag har försökt med 5 eltrådar men de små :devil:larna lyckades ta sig ut i alla fall. Köpte fårnät på Jula hoppas det funkar för igår hade de rymt till grannen. Det är mindre rutor nedtill. Vi upptäckte också att man måste ha tätt mellan stolparna.

Sätt minst två eltrådar över fårnätet om du ska hålla inne getter som börjat hoppa. Även en gammal tacka kan lätt hoppa över ett vanligt fårnät om hon vill, en get märker knappt att den passerat ett hinder...

/Migo

Liknande trådar

Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
502
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag måste inse att jag har ett råttproblem. Förra året fick jag av grannen som är storbonde så han får köpa andra grejer än mig, men nu...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
4 483
Senast: Ramona
·
Foder & Strö I stallet där min ponny står ska man ha någon form av anordning för hö inomhus. De flesta har nåt, några har Haybar eller liknande. Då...
2
Svar
21
· Visningar
2 080
Senast: Lutten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar