Farlig häst

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Montéryttare
  • Startdatum Startdatum
M

Montéryttare

Blir så arg. För ett år sen började en viss åring köras in.... den visade sig ha ett antal skruvar lösa o skulle alltid hem... den rammade andra ekipage hemma på banan o var allmänt farlig för andra ekipage, och det hände flera olyckor.

Nu har dom "lyckats" prema in hästen, på 3é försöket!!! :eek: Två gångerna innan har häst-eländet rusat genom volter o vart oregerlig! När ska ägaren ta sitt ansvar ta bort hästen som travhäst !?!?! :mad:

Pengar e inte allt!

Måste bara få avreagera mig lite... :crazy: :cool:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Farlig häst

Jag tycker att hästen ska sluta livet som travhäst och istället komma till någon lugn, dukitg perosn som kan låta lugna ner sig och börja om sitt liv - som ridhäst kanske?

Ja fortsätter den att vara oreglig så åker de väl på startförbud om inte annat... Men det låter som den är ganska hårt pressad om den redan har gått premie och dessutom har varit dum vid körning...

hästen borde få en chans till, men hos en annan person i en annan miljö, och funkár den inte då så borde den tas ur travet helt och hållet...

Hade en passhäst som är som denna du beskriver, hon lugnad sig efter ett kuksk byte, och van sitt första lopp med 7 längder, ta reda på varför hästen reagerar som den gör där finns alltid en anledning till såna problem..

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 262
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 966
Senast: Takire
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 138

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka