Färgtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Färgtråd

Jag har sett en annan isabell-fölis bli svart i ansiktet när den fällde, men den är klart isabell idag.

Vet inte varför egentligen.. Men din är isabell, det är jag 100 på.

Spännande, den här är inte bara svart i ansiktet utan ben och rumpa är också svarta (Alla ställen där hon fäller är svarta/svartbruna.)

Hon har dock ljusa ögonfransar!
eyes_by_eldfuxen-d54tl4u.jpg

Jag hade skickat iväg lite manhår och kollat om jag var du. Det är ju inte dyrt...

Ingen aning om hur anlagen ser ut om det är något särksilt som ger chocolate palomino men dom är ju i den där mörka färgen...

Då är det nog en isabell du har, gula har en tendens att växla lite färg vid pälsbytena. :)

Gogo: Skumt! Jag hade velat säga skimmel på den, men det går ju inte om ingen av föräldrarna är det... Har du fler bilder?

Är hans föräldrar prickiga? Han ser väl ut att vara typ overo /sabino.

Hans pappa är prickig, mamma tovero & sabino. Han fick - på overo men + på sb1 så sabino är han iaf.

Här kommer fler bilder. Om man viker isär pälsen på kroppen så är underhåren helt vita medan pälsen i ansiktet och nedre benen är mörkt grå el. gråbrun.

smvfoh.jpg

nzj59f.jpg

b80fas.jpg

6eeujp.jpg

Med de föräldrarna så finns ju bara fux och isabell att välja på.

Jag är nog benägen att tro att det är en fux trots allt.

Jag tror att den är isabell. Jag har sett andra isabellföl bli svarta på huvudet på samma sätt som ditt.

Görel och Cirkus: Ja, spännande blir det iaf att se. Isabell är väl kanske det troligaste just nu med tanke på föräldrarna. Men hon ser egentligen ut som skimmel där under. Fux kan jag inte se en skymt av nu (i nya pälsen) men den kanske blir rödare sedan.

Urkella: Det är en minishetland.

Ägaren till hingsten pratade om att hon kanske blir "mushroom" om jag har tur? Jag har dock aldrig hört om denna färg tidigare.

Jag tror att tovero i det här sammanhanget är tobiano + frame overo. Eller möjligtvis tobiano + splash (overo).

hennes teckning säger helt tovero + att hon är (e: frame overo u: tobiano) Hennes pappa står som red roan men tror att det är fel utan att han bara har sabino roan med tanka på att den släkten är de som lämnat mest sabino bakom sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka