Färgtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Färgtråd

kl

Jag har fått ett föl som till färgen är något åt det "älg gråa" hållet och som föddes med blå ögon. (hästar med gulanlag kan väl födas med blåögon som mörknar med tiden?)

Pappan Perlino mamman mörkbrun (finns svart och brunt bakom henne)

Vad tror ni han kommer att få för färg?

stuteridagbok

Senast ändrad:

Ser inte bilden, men eftersom ena föräldern är dubbelgul så bär fölet garanterat ett gulanlag. Som grå vid födseln låter det ju dock som gulsvart, eftersom varken isabeller eller gulbruna föds grå. De blå ögonen har dock inget med gulanlag att göra, alla föl har blåaktiga ögon vid födseln, dock en mer dassig och "diskret" blå färg än vad dubbelgula har, som föds med tydligt isblå ögon.

MaRomer: Jag kan inte räkna ut procent ordentligt (försvårar även då det saknas uppgifter om färger hos ditt stos föräldrar), men möjligheterna är svart, brun och fux.

KL*

Jag är lite nyfiken på varför min häst fick den färgen han fick...
Han är efter Rambo (fux) Morfar är Lombard (Fux) Mormors far är Hertigen (fux)
Men han kom ut och såg ut såhär!
jojo-2006.jpg

Nu har han blivit ljusare och har någon form av fuxfärg i partier...
dsc_0183.jpg

Han kan även få "slingor" med samma stråk i manen och pannluggen.

Ser ingen likhet alls med Ela's föl och de smokey cream föl jag sett. Gissar snarare att det är smokey black

*kl*
Har någon en bra bild på en gulsvart halvblod? Funderar på om hästen jag lärde mig rida på var det, men innan jag hittar stammen får jag försöka jämföra med andra.

svart, gulsvart eller mörkbrun skulle jag säga. De blåa ögonen kommer säkert av att han har så mycket vitt i ansiktet, om han behåller dem blå.

hoppsan, tittade bara på bilden och missade att pappan var perlino. Ja då är det inte många alternativ kvar ;)

Underbar färg! Min fölunge som troligtvis har ett gulanlag hade nästan samma färg på ögonen när hon var liten!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka