Färgskiftning?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Soul
  • Startdatum Startdatum
S

Soul

Jag undrar om det finns några speciella färgskiftningar på amerikanska varmblod?
Min kille var svart när han föddes, nu är han 1 år och börjar på vissa partier blir ljusare brun...

Sv: Färgskiftning?

Min lilla tjej har också skiftat en del. Hon var mörk mörk gråbrun och ljusre grå och vit under magen, ljumskar och så när hon var föl. Senare blev hon mörkare. Nu är hon mörkbrun med kopparröda partier här och var, ljumskar, mule, bogar, lite stickelhårig kan man kanske säga :)

Sv: Färgskiftning?

Att de skiftar i brunt så här års beror på att solen bleker pälsen, ffa i topparna och det är mer synligt där pälsen är tunnare.
Mina shettisåringar, som båda var kolsvarta som föl, ser också ut sådär så det är inget som är specifikt för vbl-travare...

Liknande trådar

Övr. Katt Vad tusan är det för färg på mitt yrväder ?:) mörkt ansikte,mörka tassar. Undersida svans lite randig. I visst ljus svart/grå, i annat...
Svar
7
· Visningar
741
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på...
2
Svar
33
· Visningar
2 816
Senast: Kakis
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Pegasus63
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka