Färgfråga quarter

Sv: Färgfråga quarter

Konstant är ju ålen på dom flesta ljusa hästarna, och inte äkta för det. Hur tydlig den är är ju relativt, det är inte så sällan folk tror att ålen är äkta fast den inte är det.
Tittar man på denna bild
http://i130.photobucket.com/albums/p271/Nethril/Grullo1.jpg
så ser inte ålen tydlig ut i mina ögon iaf.

Nej, okej det är sant. Jag försökte bara på ett enkelt sätt förklara hur man oftast kan se om det är en ål eller ej utan att gå in mera på det.... Ville mest poängtera skillnaden på en buckskin och en dun.

Det enklaste omman är osäker är ju att testa. Attförlita sig på vad föräldrarna är är ju inte heller 100% tillförlitligt då föräldrarna kan vara felreggade.

Nu har jag äntligen fixat bilder! :laugh:
inte nog med att man ska komma ihåg att ta med sig kameran till stallet, man ska komma ihåg att använda den och ta med sig den hem också ;)

DSCF8815.jpg

DSCF8819.jpg

DSCF8821.jpg

DSCF8827.jpg

DSCF8828.jpg
DSCF8830.jpg

Bilderna tagna med blixt (dvs alla utom den första) är lite vilseledande då han inte riktigt är så metallisk i färgen. Den första bilden är den som nyansmässigt stämmer bäst överens med hans färg.

Ja...på dom bilderna måste jag ju hålla med om att han ser ut som en grullo! Fast på vissa ser han lite ut som en roan men det är nog bilderna som spökar.

Funderar på om pappan verkligen är grullo dock... ser ut så på stoppbilden men på de andra ser han ut att vara för gul. Är dock ingen expert på grullo så jag gissar vilt här...

Att pappa är dun betvivlar jag inte men jag håller fortfarande på att din har en fejkål och är gulbrun. Finns en bra sida du kan läsa om "dun" genen: www.duncentralstation.com

DunButts.jpg

Din grabb har inte de ljusa stråna vid svansen, men det har fadern.
Hur ser benen ut på honom, är där såna här tydliga ränder?
StormQuest-frontlegs.jpg

StormQuest-hindlegs.jpg

Måste bara förtydliga att hästen inte är min utan står i samma stall som min häst :)

Och som du sa så har han inte de ljusa tagelstråna vid svansroten. Inte heller några ränder på benen. (har kollat noooga och det finns inte ens en antydan till ränder)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 710
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Är inte alls säker på vart den här tråden hör hemma så moderatorer (Grundutbildning? Hästmänniska? Gnägg?), känn er välkomna att flytta...
Svar
1
· Visningar
1 298
Senast: incognito
·
L
Western Snacka om tramsigt. Nu ska man leta överallt i bukefalos för att hitta info om western. Western-tävlingar på ett ställe, Quarter-avel...
2
Svar
24
· Visningar
2 106
Senast: Boj
·
Hästvård Jag har ägnat senaste 24 timmarna åt att fundera, gråta, fundera mer, gråta ännu mer, förkasta, fundera ännu mer och förkasta ännu mer...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 178
Senast: Rea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka