Färgförändring på nosen

AgentCarter

Trådstartare
Min lillemans nos har börjat bli rosa! Började fundera för ca två veckor sedan om så var fallet och tycker det har ökat sen dess faktiskt.
Tittade på bilder (hittade inga bra "nosbilder" sedan november) och tycker att han har blivit rosa. Även brunare på nosen över lag.

Är en vit dvärgschnauzer, 3 år och har porasit men annars frisk (vad jag vet)
Han har inte börjat vitna (skulle synas så bra:D) så tror inte på vitalgo (vitago?)

Nu
DSC_0192_zps15dc1f77.jpg

Nu
DSC_0187_zps4cf89ac0.jpg

Ja han har varit i stallet och käkat bajs och äcklat sig om ni undrar över skägget

Då (ca 1 år sedan)
IMG_2372_zps81e6f8fb.jpg

Sv: Färgförändring på nosen

De blir brunare på nosen under vintern när det är mindre ljus och svartare igen när ljuset återvänder.
Min eurasier har det och det är som inget fel utan bara nå't en del har.

Han är röd.
Det ser i alla fall rätt likt ut på bilderna. Men det kanske finns annat också, som ger brun nos. Men är det bara färgen och inga sprickor eller så kan du säkert avvakta. :)

Okej:)
Får kolla efter sprickor och om de inte finns få hoppas på att färgen kommer

Min rottis har det. Nar det ar vinter och hon inte ar ute i solen lika mycket tappar nosen lite pigment ... det aterkommer nar hon ar ute mer igen.

Ibland tror jag det även har med luftfuktigheten att göra. Min kompis hund fick svart nos när de åkte söderut, även på vintern :-)

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: Castellini
·
Hemmet Buke brukar ju ha svar på allt så jag tänkte bolla lite med er :) Jag och sambon köpte ett jättefin hus för ett tag sedan, samma dag...
Svar
19
· Visningar
2 789
Senast: Draumsyn
·
Hundhälsa Dagarna har kommit, min 9 åriga cocker spaniel (han ser lite ut som en cavalier med med lite taxben!) blandraspojk (Shitzu 20% Cocker...
Svar
19
· Visningar
1 822
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa En Malinois hane 4,5 år gammal, alltid varit frisk och sund innan dessa symptom. 1. flyttade hem till mig i april. magrade av och...
Svar
11
· Visningar
4 245
Senast: Berin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka