Färger till min häst?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 2 469
F

Fladde

Då jag är helt såld på att shoppa prylar både till mig själv och hästen.

Så nu undrar jag vad ni tycker jag ska ha för färg på:

Benskydd?(veredus och Eskadron?)
Shabrack?
Huvor?
m.m

Jag har en svart sadel och svarta träns..

Här kommer en bild:

{97054223-d9f0-4541-8813-a79e2f8cca7a}.jpg

Tacksam för alla tips :bow: :bump:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Färger till min häst?

Om jag var du skulle jag vänta med shoppandet tills hästen är frisk och helt igång igen...

På Schabrak och lindor och annat tar man ju den mest moderna färgen... Eller??? Pryltokar måste ju ändå köpa nytt varje säsong... hihi...
Skydd är ju snyggast med svart då du har det till sadel och träns... Bruna lädersaker= bruna skydd...
Min häst är lite mörkare än din och ser väldigt bra ut i
Brunt träns, benskydd, martingal och lädergjord i samma märke- så svårt att matcha brunt annars... Brun sadel i annat märke- fanns tyvärr inte i samma märke...
Cremefärgat schabrak... Jag tror inte jag har mer på honom faktiskt...
Hade en Actionpad som jag sydde skydd till i samma färger som alla schabrak förr- men sadlen låg bara sämre...

Det är ju när hästen inte är helt OK man måste tröstshoppa lite för att komma igång liksom...
Emelie - The real Shopoholic...

break_a_leg skrev:
Om jag var du skulle jag vänta med shoppandet tills hästen är frisk och helt igång igen...

Man kan väl få shoppa och drömma ändå?

Aha, jag brukar kalla det huvOr därför jag inte fattade :p

Tack för tipsen :bow:

Jo jag brukar ha olika upsättnigar av tävlingsutrustning i olika färger till ponnyn hade jag 8 olika att välja på;)

Fast ny sadel blir det nog inte den jag har är så skön och skräddarsydd efter mig och hästen :love:

JAg menade inte att du skulle byta till brun- jag menade att det är snyggast att hålla sig till en färgskala. Det är ju enklare att köpa till svart- det är ju svart. Brunt är så många olika nyanser...
JAg köpte alla täcken och schabrak grönt förr till tävling, men tänker nog byta till blått... Iofs tänker jag inte byta it mitt Svarta undertäcke i HW och inte mina MT transportskydd heller för det är mina bästa köp...

Okej..

Jag är ocså på jakt efter ett snyggt transporttäcke som kan passar bra till minna blåa Maek todd transportskydd;)

Nu på sommaren är faktiskt cotton cooler min favorit... Annars ett blått ylletäcke...

kan du inte lägga upp en bild där hon har nåt på sig... blir lite lättare att se vad hon passar/inte passar i då :)

men gissningsvis säger jag ganska ljusa typ naturfärger... typ ljusgrönt typ som showmasterschabraken har (gick inte att låna bild för å lägga upp här, dessutom såg man bara färgen någorlunda på flughuvorna :crazy: men finns på hööks)

Här är tre bilder där hon är "påklädd"

{ebb95a60-7be5-4c76-b1fc-12898c4d6129}.jpg

{ac8a657d-1843-43f6-8dff-88e9787d809e}.jpg

Det gula täcket är inte så snyggt men har bara det ulletäcket just nu och det var faktiskt min ponnis gammla.
Så det är även lite litet då det är storelk 125 ;)

{66d833ec-25eb-4981-a809-5087fc7d9b8f}.jpg

Okej, såg ingen Equilinelapp, men det är skitlikt ett täcke jag hade till min förra ponny.

Okay ;) och för att svara på din fråga från början;
Jag tycker du ska ha svarta benskydd, din dam klär verkligen i det :)

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
394
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka